۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
چالش شدید کشاورزان با حذف ارز دولتی واردات نهاده های دامی و کود
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس مطرح کرد

چالش شدید کشاورزان با حذف ارز دولتی واردات نهاده های دامی و کود

حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس، گفت: حذف ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی و کود شیمیایی باعث گرانی ۱۰ برابر کود و سویا شده و کشاورزان را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده است، فکری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال حسین پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور، گفت: زمانی که به دنبال رأی مردم کرد و مرزدار هستید، بیانیه ۱۰ ماده ای صادر می کنید و آن ها را مرزدار و وطن پرست می نامید اما اکنون مرزها را بسته، بازارچه های مرزی را تعطیل می کنید آیا وعده های شما این بود؟

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، افزود: معلمان نهضتی و حق التدریسی سال ها روستا به روستا و منطقه به منطقه برای آموزش مردم تلاش کردند، چرا مورد بی مهری قرار می گیرند. آیا به یاد ندارید این افراد زمانی در خط مقدم آموزش حضور داشتند. نمایندگان نباید به وزارت آموزش و پرورش اجازه تضییع حقوق معلمان نهضت سوادآموزی و حق التدریسی را بدهند.

وی در تذکر دیگری به روحانی اضافه کرد: حذف ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی و کود شیمیایی باعث گرانی ۱۰ برابر کود و سویا شده و کشاورزان را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده است، فکری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

حسین پور در تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی خواستار تقویت مدیریت گمرکات کشور و عزل مدیران ضعیف شد و ادامه داد: یکی از راهکارهای جهش تولید صادرات کالای غیرنفتی است. بنابراین اقدامات لازم برای تحقق این مهم فراهم شود، همچنین معابر رسمی کولبران را باز کنید.

کد خبر: ۳۹٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha