۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
راه اندازی هایپر مارکت گیاهان دارویی در خراسان رضوی

راه اندازی هایپر مارکت گیاهان دارویی در خراسان رضوی

مشهد- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی از راه اندازی نمایشگاه و هایپر مارکت بزرگ گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی، ایرج ناصری مقدم  گفت: راه اندازی نمایشگاه و هایپر مارکت بزرگ گیاهان دارویی اتحادیه گیاهان دارویی استان خراسان رضوی راهبردی درست جهت هدایت تشکل های تخصصی گیاهان دارویی در استان و هدف گذاری درست برای کشت قراردادی در حوزه گیاهان دارویی است.

 وی افزود: ثروت بسیار مهمی در اختیار کشاورزان و تشکل های شبکه به ویژه تشکل های  تخصصی گیاهان دارویی در استان وجود دارد که متاسفانه تاکنون نتوانستند از ظرفیت‌های موجود به ویژه در بخش صنایع تبدیلی گیاهان دارویی استفاده مناسب انجام شود و شاهد هستیم بیشتر تولید کنندگان و صادر کنندگان به خام فروشی گیاهان دارویی  روی آورده اند که باید در این خصوص تجدید نظر کرد.

 ناصری مقدم همچنین افزود: اتحادیه تعاونی های گیاهان دارویی باید از دانش علمی جدید و همچنین تجربیات کشورهای پیشرو در صنایع تبدیلی گیاهان دارویی بیشترین استفاده را برده و یک بانک قوی علمی از گیاهان دارویی استان تشکیل دهند.

 وی ابراز امیدواری کرد با وجود ۱۱ تشکل تخصصی گیاهان دارویی در شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی و یک اتحادیه باید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گیاهان دارویی به ویژه در امر صادرات گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی باشیم.
 

کد خبر: ۳۹٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha