۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۵۷ واحد کشاورزی قزوین برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌ها معرفی شدند
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۵۷ واحد کشاورزی قزوین برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌ها معرفی شدند

قزوین - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۷ واحد تولیدی بخش کشاورزی این استان آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، حمید رضا تبسمی اظهار داشت: تاکنون ۸۰ واحد در سامانه کارا جهت دریافت این نوع تسهیلات به ۱۰۲ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال ثبت نام کرده اند که پس از بررسی ۵۷  واحد به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۸۶ میلیون  میلیارد ریال تایید و به بانک های عامل ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: از میان واحدهای تایید شده تاکنون ۲۱ واحد با اشتغال ۳۸ نفر به میزان ۴میلیارد و ۵۶ میلیون ریال از تسهیلات مذکور بهره مند شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، هدف از ارائه این تسهیلات را حفظ اشتغال و تامین هزینه‌های عملیاتی واحدهای آسیب دیده از کرونا برشمرد و گفت: این مشاغل شامل پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی‌ و مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی می باشند.

تبسمی افزود: تسهیلات کرونا تنها به متقاضیانی تخصیص می یابد که در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و پس از طی فرایند اداری به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه(دوساله) و برای صاحبان مجوز واحدهای تولیدی که در ایام کرونا فعال و یا نیمه فعال بوده اند منظور شده است.

تبسمی افزود: ارائه این تسهیلات  به صورتی است که به ازای هر شاغل ۱۲۰ میلیون ریال به صاحب مجوز کسب و کار پرداخت می‌شود که ۷۰ درصد آن برای پرداخت دستمزد شاغلین و ۳۰ درصد برای هزینه‌های عملیاتی واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا اختصاص خواهد یافت.

کد خبر: ۳۹٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha