۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
سازمان هواپیمایی به مالکیت فرودگاه‌ها ورود نمی کند
رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

سازمان هواپیمایی به مالکیت فرودگاه‌ها ورود نمی کند

دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از موافقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران از تحویل گیری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر خبر داد و اظهار کرد که مالکیت فرودگاه‌ها با این شرکت است و سازمان هواپیمایی کشور به موضوع مالکیت ورود نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، در پاسخ به این سوال که «برخی رسانه‌ها اظهار داشتند که سازمان هواپیمایی کشوری از تحویل گیری فرودگاه ماهشهر خودداری ورزیده اند، آیا این خبر صحت دارد؟»، عنوان کرد: مالکیت فرودگاه‌ها با  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران است و قرار شده این شرکت در گام نخست، فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر را تحویل بگیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تحویل‌گیری فرودگاه ماهشهر به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران مربوط می‌شود که به دلیل موضوع مالکیت،  این سازمان به موضوع مالکیت فرودگاه‌ها ورود نمی‌کند.

گفتنی است،   پیش از این کاپیتان دهقانی زنگنه به ایلنا درباره گزارش نهایی علت سانحه فرودگاه ماهشهر که در تاریخ هفتم اسفندماه سال گذشته رخ داد و در جریان این سانحه هواپیمای بویینگ ام دی کاسپین از مسیر باند منحرف شد، گفته بود: هدف از بررسی سوانح، شناختن ریشه‌های رویداد و جلوگیری از رخداد مجدد آن با شناسایی و پیاده سازی اصلاحات لازم جهت حذف زمینه‌های تکرار آن بوده است.

وی اذعان کرده بود: پس از انتشار گزارش نهایی سازمان در خصوص سانحه هواپیمای مسافری MD۸۳ شرکت کاسپین در فرودگاه ماهشهر و در ادامه گفتگوی مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان با توجه به اینکه محتوای خبر منتشر شده وجود ناهماهنگی و عدم مسولیت پذیری را القا می‌کرد در قالب یک اقدام پیشگیرانه، به منظور حفظ ایمنی و تا مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها دستور توقف فعالیت فرودگاه صادر شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده بود: پس از آن با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، شرکت فرودگاه‌ها در گام نخست مسوولیت ناوبری فرودگاه‌های ماهشهر و عسلویه را بصورت مکتوب پذیرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده بود: با این تمهید، ادامه فعالیت فرودگاه ماهشهر و برقراری پروازها، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت کامل ایمنی مورد موافقت قرار گرفته است.

کد خبر: ۳۹٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha