۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
تصمیمات اشتباه مسئولان، اوضاع تولید را بدتر کرده است
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت:

تصمیمات اشتباه مسئولان، اوضاع تولید را بدتر کرده است

غضنفری، وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از تصمیم‌گیری‌های دولت، مجلس و قوه قضائیه وضع تولید را بدتر کرده، گفت: بخشی از بیچارگی تولید در کشور به تصمیمات نابجای مسئولان برمی‌گردد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی غضنفری وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت، درباره موانع تولید گفت: خیلی از مسئولان در صحبت‌هایشان از واژه تولید استفاده می‌کنند، اما مشخص نیست که کدام تولید را می‌گویند.

وی افزود: دیدگاه مسئولان از مفهوم تولید متفاوت است و اغلب هم ساده‌ترین مفهوم آن یعنی صرفاً تبدیل ایده به محصول را در نظر می‌گیرند، درصورتیکه بسیاری از مفاهیم مانند سرمایه‌گذاری، ارتباطات خارجی، واردات، صادرات، قیمت ارز، نرخ سود بانکی، عوارض، مالیات، وضعیت بازار بورس و تصمیمات سه قوا بر عنصری به اسم تولید موثرند.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسیاری از تصمیم گیری‌های دولت، مجلس و قوه قضائیه به دلیل تجربه و دانش محدود آنها وضع تولید را بدتر کرده، گفت: بخشی از بیچارگی تولید در کشور به تصمیمات نابجای مسئولان برمی گردد.

غضنفری ادامه داد: مثلاً ما در برخورد با صادرکنندگانی که هنوز ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده‌اند هم شاهد تصمیمات اشتباهی هستیم و یا تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی که آن هم یک خیانت و اشتباه واضحی بود که با وجود انتقادات و هشدارهای بسیار زیاد اما متاسفانه ادامه پیدا کرد.

وی مطرح کرد: مقاماتی که فکر می‌کنند دانشمند هستند و مثلاً در همان ابتدای شیوع کرونا می‌گویند «مردم از روز شنبه به سرکار بروند» اول باید اشتباهات خود را بپذیرند و بعد هم اینگونه تصمیمات را نگیرند، چراکه منجر به ضایع شدن تولید خواهدشد.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه این نوع تصمیمات همچنان ادامه دارد از جمله در بازار بورس که با عرضه زیاد سهام دولتی در این بازار مردم را دچار مشکل و ناکامی بزرگ کردند.

غضنفری تصریح کرد: متاسفانه ما امر حکمرانی را موضوع خیلی ساده‌ای می‌بینیم درصورتیکه به شدت پیچیده و تخصصی است. هر کسی که در حوزه علمیه، دانشگاه و بیمارستان درس خوانده به دیگران اجازه ورود به بحث تخصصی خودش را نمی‌دهد، اما به محض اینکه بحث حکمرانی و وزیر و نماینده مجلس می‌شود همه بدون تخصص کافی اعلام آمادگی می‌کنند.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که در دوره دکتر روحانی شروع شد همان تحریم‌های دوره قبل بود، اما مقامات زیر بار نمی‌رفتند که این تحریم‌ها قبلاً هم بوده و برخی راهکارها دیگر کارایی لازم را ندارند.

کد خبر: ۳۹٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha