۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
عدم امکان تغییر روش در مدیریت سهام عدالت
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد

عدم امکان تغییر روش در مدیریت سهام عدالت

فرهانیان، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: امکان انتخاب روش غیر مستقیم برای کسانی که روش مستقیم را در مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید محمد جواد فرهانیان» افزود: دهم خردادماه آزادسازی سهام عدالت محقق و اجازه فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت مطرح شده است.

وی اظهارداشت: این مهم فرصتی برای سهامداران است تا با فرهنگ و ادبیات سهامداری و سرمایه گذاری آشنا شوند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ادامه داد: دارا بودن دارایی های مالی نیازمند تبحر در مدیریت آنهاست.

وی همچنین افزود: بنابراین کسانی که قصد دارند مدیریت سهام خود را به یک گروه زبردست واگذار کنند باید روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

فرهانیان در ادامه گفت: افرادی که نیازمند نقد کردن دارایی خود بوده اند روش مستقیم را در مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند.

وی اظهارداشت: انتظار می رود نقطه ضعف هایی که در این حوزه وجود دارد با اختصاص فرصت کافی در سریعترین زمان ممکن رفع شود.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ادامه داد: سهامدارانی که از طریق بانکها توانستند سهام خود را بفروشند از طریق همان سازوکار امکان وثیقه گذاری سهام عدالت خود برای دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

وی همچنین خبر داد: بانک ملی و بانک تجارت در قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه جهت واگذاری تسهیلات به سهامداران پیشتاز بوده اند.

فرهانیان افزود: فرصت کافی باید در اختیار بانکها قرار گیرد تا زیرساخت های موردنظر در حوزه آی. تی و قراردادی را ایجاد کنند که به محض فراهم شدن قابلیت های مربوطه، عملیاتی اجرایی در بازار پول آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه مقدمات مربوط به سیاستگذاری ها در بحث مدنظر انجام و ابلاغ شده است، اظهارداشت: وثیقه گذاری سهام عدالت از فروش هیجانی آن در بازار جلوگیری می کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ضمن توصیه به سهامداران برای مطالعه ابزارهای مالی ادامه داد: کسانی که روش غیر مستقیم را در مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده اند اختیار امور مربوط به سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه امکان انتخاب روش غیر مستقیم برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند وجود ندارد به رادیو اقتصاد یادآور شد: بسیاری از سهامداران مزبور بخشی از سهام خود را به فروش رسانده اند.

کد خبر: ۳۹٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
      0 0
      چرا ? مگه قرار نبود از ۱۸ مرداد اونایی ک غیر مستقیم بودن بتونند تغییر بدن ?? همه چیزتون برعکس مث ۳۰ درصد دوم ک نمیشه غیر حضوری از سایت بانکا یا کارگزاریها از طریق گوشی فروخت چرا مگه قرار نبود بشه کارگزاریها رو عوض کرد