۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی در بازار سرمایه
معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد

افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی در بازار سرمایه

ماهیار، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از افزایش ۳ برابری صدور کدهای بورسی خبر داد و گفت: تعداد افرادی که در سال ۹۸ فقط یک معامله داشتند ۲.۸ میلیون نفر بود که در سال ۹۹ به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، علیرضا ماهیار معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص تعداد کدهای بورسی صادر شده گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ حدود یازده میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی در بازار سرمایه صادر شده بود درصورتی که از ابتدای سال ۹۹ تا امروز که حدود ۵.۵ ماه از سال می‌گذرد افزایش سه برابری را در میزان کدهای صادر شده شاهد هستیم.

آمار معامله گران فعال
وی افزود: تعداد افرادی که در سال ۹۸ فقط یک معامله داشتند دومیلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده، اما این رقم در سال ۹۹ به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اظهار کرد: سهامداران برای مشاهده پرتفوی سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه sahamedalat.ir مراجعه کنند.

وی افزود: افرادی که شماره تلفن یا شماره شبای  آنها ایراد دارد می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و یا با شماره ۱۵۹۶ تماس بگیرند تا امروز بیش از ۳.۵ میلیون  نفر شماره تلفن خود را در این سامانه تغییر داده اند.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص احراز هویت سهام داران از اول سال ۹۹ اظهار کرد: حدود ۱۹ میلیون و هشتصد هزار نفر تاکنون از طریق درگاه‌های بانکی، پیشخوان دولت و سامانه سجام احراز هویت کرده اند که از این میزان سه میلیون و ۸۰۰ مورد مربوط به تهران، یک میلیون و پانصد مورد برای  اصفهان و یک میلیون مربوط  به استان خراسان جنوبی می‌شود.

وضعیت سامانه آنلاین سجام
ماهیار درباره سامانه آنلاین سجام گفت: این سامانه از ابتدای سال ۹۹ تغییرات چشم گیری داشته است که می‌توان به روند آسان سازی احراز هویت، برگزاری مجامع به صورت آنلاین و پرداخت سود شرکت‌های سرمایه گذاری حاضر در بازار سرمایه اشاره کرد.

انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی
وی درباره انتخاب هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی از طریق مجامع اظهار کرد: مجامع اول این شرکت‌ها  باید با حضور پنجاه درصد سرمایه گذاران تشکیل شود که  فعلا به تعویق افتاده است، اما از آنجایی که رشد خوبی در حضور سرمایه گذاران شاهد هستیم امیدواریم ظرف یک یا دوماه آینده این مجامع این شرکت  ها برگزار شود؛ که اولین آن‌ها مربوط به استان خراسان جنوبی می‌شود.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص کارکرد این شرکت گفت: وظیفه بررسی پیش و پس از معاملات ۴ بورس فعال کشور، عملیات ریجستری، ثبت و نگهداری، فراهم سازی زیر ساخت‌های سهام عدالت و توزیع سود شرکت‌های حاضر در بورس که به بیش از ۳۲ شرکت می‌رسد بر عهده شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

ماهیار بیان کرد: درگاه ذی نفعان شرکت سپرده گذاری یکی دیگر از خدماتی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

کد خبر: ۳۹٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha