۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
تامین نهاده‌های دامی؛ گرفتار تعلل بانک مرکزی و تداخل وظایف جهاد و صمت
در گفت وگو با بازار مطرح شد:

تامین نهاده‌های دامی؛ گرفتار تعلل بانک مرکزی و تداخل وظایف جهاد و صمت

صادق طباطبایی نژاد عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس گفت:در حال حاضر نهاده های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت گران در اختیار آنها قرار می‌گیرد و باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی و مشکلات مرغ دارارن در جوجه ریزی گفت: برآورد مشکلات و مباحث در این بخش به تامین ارز مورد نیاز باز می‌گردد.

وی افزود: در حال حاضر ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی تامین می‌شود و این مسئله به خودی خود باعث شده تا مشکلات در این بخش دو چندان شود.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اظهار داشت: وقتی ما با عدم تأمین ارز دولتی و یا ناکافی بودن این ارز مواجه باشیم طبیعتاً این مسائل بروز خواهد داد.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر نهاده های دامی مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت گران در اختیار آنها قرار می‌گیرد و باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه مقرر شده تا کمیسیون کشاورزی با تشکیل کمیته‌ای موضوعات در این بخش را به درستی رصد کند لذا اگر قیمت نهاده‌های دامی به همین شکل افزایش داشته باشد مرغ دارارن با مشکلات جوجه‌ریزی مواجه شده و نهایتاً ما باید شاهد افزایش قیمت در محصولاتی چون مرغ و گوشت باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسات کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با مسئولین بانک مرکزی در تامین ارز نهاده‌های دامی اظهار داشت: این مشکل کمی پیچیده شده و حتی تداخل وظایفی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت سمت در این بخش دیده می‌شود که باید این موارد به سرعت رفع شود.

کد خبر: ۳۹٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha