۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
تفکر اقتصاد دانش بنیان در جامعه نهادینه شده است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تفکر اقتصاد دانش بنیان در جامعه نهادینه شده است

ارومیه- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در مقایسه با سال های گذشته، هم اکنون تفکر اقتصاد دانش بنیان در جامعه نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نهادینه شدن تفکر اقتصاد دانش بنیان در جامعه گفت: این امر را می توان نویدبخش شکوفایی سرمایه گذاری جسورانه دانست.

وی ادامه داد: پذیرش تفکر دانش بنیان نیازمند فرهنگ سازی ویژه ای است که خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه در کشور و استان افتاده که سبب پذیرش شرکت های دانش بنیان و نوآور در بطن جامعه و سیستم اداری شده است.

ستاری با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه بخش خصوصی گفت: به میزانی که موفق به جذب سرمایه بخش خصوصی شویم می توان امیدوار به تولید محصول جدید و نوآور در کشور بود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه موضوع آموزش مشکلات جدی دارد که باید اصلاح شود، گفت: اما با وجود این مشکلات، جهت گیری جدید آموزشی به سوی اقتصاد دانش بنیان است به گونه ای که محیط های آموزشی ما از جمله دانشگاه ها بتوانند در زندگی مردم اثربخشی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به واسطه داشتن دریاچه ارومیه در مجاورت خود، ذخایر خوبی همچون آرتمیا دارد که از تجاری سازی آن در قالب ایجاد شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

کد خبر: ۳۹٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha