۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
استارتاپ‌ها، واقعیت امروز اقتصاد جهانی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

استارتاپ‌ها، واقعیت امروز اقتصاد جهانی

آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: استارتاپ‌ها واقعیت امروز اقتصاد جهانی است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی آقا محمدی، امروز در چهاردهمین نشست این کمیته با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها فرصت بزرگی در اقتصادهای امروز است افزود: در این عرصه نیازمند کار حرفه‌ای و تخصصی هستیم.

وی گفت: استارتاپ‌ها می‌توانند به کمک صنعت و تجارت بیایند و باید در کشور کاری کنیم که نخبگان این حوزه با تولید کنندگان و کارآفرینان در تعامل مستمر و مداوم باشند.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه باید اول تقاضای دانش را سنجش کنیم و بعد متناسب با تقاضا اقدام به سرمایه گذاری کنیم افزود: باید در وهله اول مشخص کنیم که در چه حوزه‌هایی نیاز فوری به دانش استارتاپی داریم و با تشخیص درست نیازها، اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه‌ها کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از زمینه‌های موثر در سرمایه گذاری، هوش مصنوعی است که در کل دنیا روی این حوزه سرمایه گذاری‌های کلان شده است.
وی افزود: در دنیا کلاس‌های فشرده هشت ماه برای آموزش هوش مصنوعی گذاشته شده و افراد با ورود به این کلاس‌ها آموزش‌های لازم را می‌بیند.

آقا محمدی گفت: بعد از این دوره هشت ماه، افراد دیگر به تناسب تخصص و علاقه مندی شان وارد حوزه‌های این دانش نوین می‌شوند و نیاز است امروز در کشور یک چنین روندی طی شود.

دبیر هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه در تقسیم کار درست است افزود: بر فرض مثال یک شرکت در حوزه انواع مختلفی از کالاها فعالیت دارد، اگر این شرکت صفر تا صد کار را از خرید تا حمل و تحویل به مشتری خودش انجام دهد؛ در آن صورت با بن بست مواجه خواهد شد.

وی گفت: موفقیت در تقسیم کار درست است، باید خرید از تاجر و حمل با اسنپ و تبسی صورت گیرد تا همگی در یک فرایند درگیر شده و سود ببرند.

آقا محمدی افزود: بهره وری در گرو همین تقسیم کار درست است و باید این روند در کشور شتاب گیرد.

وی در ادامه به اهمیت دانش در عصر جدید اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه منوط به همگرایی و هماهنگی قشر نخبه و کار آفرین و به قول امروزی استارتاپ‌ها با تولید کنندگان است. به این شکل که ایده استارتاپی توسط تولید کننده و صاحب تولید اجرایی گردد.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه‌ای فرصت‌های بیماری کرونا به موضوع اموزش مجازی در کشور اشاره کرد و افزود: اموزش مجازی واقعیت امروز آموزش است و باید به رشد و توسعه این نوع آموزش در کشور کمک کرد.

وی گفت: والدین دانش آموزان هم باید با این نوع آموزش کنار بیایند و اساسا یاد بگیرند و یاد دهند تا به کودکانشان در استفاده درست از این نوع آموزش کمک کنند.

کد خبر: ۳۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha