۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
نرخ بهره تا هر زمان که طول بکشد، پایین خواهد ماند
رییس فدرال رزرو:

نرخ بهره تا هر زمان که طول بکشد، پایین خواهد ماند

پاول، رییس فدرال رزرو با مثبت خواندن گزارش بازار کار در آگوست تاکید کرد که با توجه به کُند بودن روند بهبود، بانک مرکزی آمریکا قصد دارد تا سال‌ها سیاست پولی خود را ثابت نگه داشته و نرخ بهره را تغییر ندهد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، جروم پاول در گفتگویی رادیویی اظهار داشت: فکر می‌کنیم از اینجا به بعد شرایط سخت‌تر شود زیرا آن بخش‌هایی از اقتصاد که به طور مستقیم در معرض پاندمی قرار دارند، (گردشگری، میهمان یاری، مسافرت و سرگرمی ) متوقف شده اند.

حتی با وجود اینکه ۱.۳۷ میلیون شغل در ماه گذشته به بازار کار آمریکا افزوده شده است، مجموع تعداد مشاغل بازیابی شده از زمان شروع بحران تاکنون تنها نیمی از مشاغل از دست رفته را جبران کرده و همچنات میلیون ها نفر بیکارند.

پاول افزود: بر این باوریم که اقتصاد برای مدتی طولانی تر به نرخ‌های پایین بهره نیاز دارد؛ نرخ هایی که از فعالیت اقتصادی حمایت می‌کند؛ هرچقدر این زمان طول بکشد، ما هم تا همانجا ادامه خواهیم داد.

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه آگوست  از ۱۰.۲ درصد در جولای به ۸.۴ درصد در آگوست کاهش پیدا کرد و در حال حاضر برخلاف انتظارات اکثر مقامات فدرال رزرو بهبود پیدا کرده است. سیاست گذارن فدرال رزر در نشست بعدی خود در اواسط سپتامبر پیش‌بینی‌های جدید خود را منتشر می‌کنند.

فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را به نزدیکی صفر رساند و در راستای حمایت از کسب و کارها و خانواده‌ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های اعطای وام و تسهیلات را رونمایی کرد. این نهاد علاوه بر این به منظور عملکرد آرام بازار هر ماهه میلیاردها دلار اوراق قرضه خریداری می‌کند.

فدرال رزرو هفته گذشته براساس دستورالعمل جدید که اتخاذ کرد، اعلام کرد که تنها به خاطر بهبود بازار کار نرخ بهره را افزایش نداده و متعهد شد تا نرخ تورم را به آرامی به بالای ۲درصد رسانده تا از این طریق چند ماه نرخ بهره بسیار پایین جبران شود.

کد خبر: ۳۹٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha