۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
ترامپ به رنج اقتصادی آمریکا بی توجه است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

ترامپ به رنج اقتصادی آمریکا بی توجه است

بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: دردناک این است که ما رئیس جمهوری داریم که مشکلات را درک نمی‌کند و به مسائل اهمیت نمی دهد؛ او فکر می‌کند اگر بازار سهام خوب باشد همه چیز خوب است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جو بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که توجهی به رنج اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا ندارد.

بایدن این سخن را پس از آن مطرح کرد که اطلاعات اعلام شده در روز جمعه نشان داد میزان رشد کارآفرینی کاهش یافته و اختلافات نژادی در خصوص میزان بیکاری رو به افزایش است.

بایدن معاون اسبق رئیس جمهور آمریکا در حال گسترش دادن این پیام است که وی نسبت به رقیب خود در انتخابات سوم نوامبر نگرانی‌های بیشتری در مورد آمریکایی‌های شاغل دارد. بایدن گفت بحران اقتصادی موجب تشدید اختلاف‌ها میان ثروتمندان و فقرا شده است.

بایدن در زمان سخنرانی در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور گفت: «حقیقت دردناک این است که ما رئیس جمهوری داریم که مشکلات را نمی‌بیند، احساس نمیکند و درک نمی‌کند. وی به مسائل اهمیتی نمیدهد. او فکر می‌کند اگر اوضاع در بازار سهام خوب باشد همه چیز خوب است.»

اجرای سیاست‌های قرنطینه موجب نابودی کسب و کارهای کوچک از رستوران‌ها و ورزشگاه‌ها گرفته تا سالن‌های آرایشی شده است.

با وجود این، هنوز به نظر می رسد ترامپ در حالی خودش را برای شرکت در انتخابات آماده می‌کند که اقتصاد فلج شده است و پرسش‌های مهمی در خصوص نحوه رسیدگی وی به همه گیری ویروسکرونا وجود دارد. شیوع ویروس کرونا موجب جان سپردن بیش از ۱۹۲ هزار نفر در آمریکا شده است.

بایدن که در نظرسنجی این هفته رویترز و موسسه ایپسوس ۷ امتیاز در سراسر کشور از ترامپ جلوتر بود از رئیس جمهور خواست تا رهبران کنگره را برای از سرگیری مذاکرات در خصوص ارائه یک بسته کمک اقتصادی دیگر برای مقابله با ویروس کرونا گرد هم آورد.

بایدن گفت: «خلاصه کلام این است که آقای رئیس جمهور کار خود را انجام بده و زمین گلف را رها کن، مقامات را دور هم جمع کن و در کاخ سفید بنشین و به توافق دست پیدا کن.»

موضوع جنجالی دیگر در خصوص ترامپ روز پنجشنبه و زمانی مطرح شد که مجله آتلانتیک اعلام کرد رئیس جمهور، پرسنل نظامی آمریکایی مدفون در اروپا را افرادی بازنده نامید و در زمان سفر به فرانسه در سال ۲۰۱۸ از بازدید از یک قبرستان آمریکایی‌ها در فرانسه خودداری کرد، زیرا معتقد بود این کار اهمیتی ندارد. ترامپ این خبر را قویاً تکذیب کرد.

بایدن گفت در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، اظهارات ترامپ مایه شرم است.

ترامپ جمعه شب در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید این خبر را دروغ خواند و افزود: «هیچ کسی مانند من درباره نظامیان، زخمی شدگان و افراد کشته شده در جنگ احساس قویتری ندارد.»

از نظر بیشتر رای دهندگان، اقتصاد همچنان موضوعی مهم است. تعداد افراد شاغل همچنان یازده میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نسبت به زمان پیش از همه گیری ویروس کرونا کمتر است. میزان بیکاری نیز ۴ و ۹ دهم درصد نسبت به ماه فوریه بیشتر است. ترامپ ماه گذشته کاهش میزان بیکاری را نشان‌های از بهبود اوضاع اعلام کرد.

بایدن به نابرابر بودن بهبود وضعیت اشتغال به ویژه برای افراد رنگین پوست اشاره کرد و گفت کارکنان با حقوق پایین‌تر در مکان‌های کار مانند کارخانه‌ها و مغازه‌ها همچنین با خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا روبرو هستند.

کد خبر: ۳۹٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha