۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
میانگین تولید فولاد ایران ۱۰ درصد رشد یافت
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازار:

میانگین تولید فولاد ایران ۱۰ درصد رشد یافت

اصفهان - غریب پور، معاون وزیر صمت گفت: میانگین تولید فولاد ایران در شش ماهه نخست سال میلادی جاری بیش از ۱۰ درصد رشد داشته که باعث شده ایران دارای بیشترین رشد در این حوزه در جهان باشد.

خداداد غریب پور در حاشیه سفر به اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به توسعه روز افزون صنعت فولاد در کشور اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات در کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا و شیوع کرونا صنعت فولاد کشور توانست رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ایران دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولید فولاد داشته است، اظهار داشت: این حجم از تولید باعث شده است که ایران از نظر رتبه جهانی تولید فولاد در میان کشورها و غول های بزرگ تولیدکننده فولاد با یک رتبه صعود حائز مقام نهم دنیا شود.

تولید بیش از ۱۵ میلیون تن آهن اسفنجی در شش ماهه نخست سال میلادی جاری
معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه ایران در زمینه تولید آهن اسفنجی در شش ماهه نخست سال میلادی جاری بیش از ۱۵ میلیون تن تولیدات داشته است، تصریح کرد: این مهم باعث شده است که ما در زمینه تولید این محصول رتبه نخست را در دنیا صاحب شویم.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی بر علیه صنعت فولاد ایران بیان داشت: با این وجود ایران در زمینه صادرات محصولات فولادی فعال و پویاست و بیش از چهار میلیارد دلار صادرات محصولات فولادی داریم.

غریب پور با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال کشور در زمینه تولید شمش فولاد ۹ درصد رشد داشته ایم، یادآور شد: در زمینه صادرات محصولات فولادی به دلیل مصرف بالا در کشور شاهد کاهش صادرات بوده ایم.

رشد ۵ درصدی محصولات فولادی
وی همچنین از رشد پنج درصدی محصولات فولادی و ۱۲ درصدی آهن اسفنجی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میانگین تولید فولاد ایران در شش ماهه نخست سال میلادی جاری بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است که این باعث شده است ایران دارای بیشترین رشد در این حوزه در جهان باشد.

کد خبر: ۳۹٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha