۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
امکان فراهم آوردن اشتغال ۵۰۰ هزار نفری در صنعت سنگ‌های قیمتی کشور
معاون وزیر صمت به بازار خبر داد:

امکان فراهم آوردن اشتغال ۵۰۰ هزار نفری در صنعت سنگ‌های قیمتی کشور

کاشان- غریب‌پور، معاون وزیر صمت گفت: با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های مجهز می‌توان امکان اشتغال ۵۰۰ هزار نفری را در حوزه سنگ‌های قیمتی در کشور فراهم کرد.

خداداد غریب پور در حاشیه سفر به اصفهان گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از خام فروشی در کشور اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که خام فروشی بسیار در آن رخ می‌داد در صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بود که می‌توان با تامین زیرساخت‌های لازم از این صنعت بهره برداری ارزی و اشتغال زایی گسترده کرد.

وی با بیان اینکه با تامین این زیرساخت‌ها می‌توان زمینه را برای اشتغال  ۵۰۰هزار نفر مهیا کرد، ابراز داشت: در این زمینه وزارتخانه صمت اقدامات مختلفی برای طرح ها و پایان نامه های مرتبط انجام داده که از جمله می توان به حمایت از ۱۰ مقاله و پایان نامه در این زمینه اشاره کرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه اصفهان یک منطقه پیشرو در زمینه بهره برداری از سنگ های زینتی است، تصریح کرد: بازارچه سنگ های قیمتی پیش از هر جای دیگر در اصفهان ایجاد شده است که نشان از پتانسیل بالقوه این منطقه در این صنعت است.

حمایت وزارت صمت برای اکتشاف معادن
وی همچنین از حمایت وزارت صمت برای اکتشاف معادن خبر داد و گفت: ما در زمینه اکتشاف هیچ محدودیتی نداریم و اگر طرحی ارائه نشود از آن حمایت های لازم را می کنیم.

غریب پور با اشاره به رشد ۱۶۰ درصدی اکتشاف معادن در سال های ۹۷ و ۹۸ بیان داشت: در زمینه سرمایه گذاری در صنایع سنگین هم در کشور بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه گذاری داشته ایم که این نشانه خوبی برای صنعت کشور است.

کد خبر: ۳۹٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha