۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
ایتالیا؛ دومین کشور از نظر بیکاری جوانان در اروپا
«یورواستات» گزارش داد

ایتالیا؛ دومین کشور از نظر بیکاری جوانان در اروپا

موسسه آمار اروپا اعلام کرد، در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا دومین کشور برخوردار از بالاترین میزان بیکاری جوانان است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، موسسه آمار اورپا (یورواستات) در تازه‌ترین گزارش خود درباره شرایط اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اعلام کرد: ایتالیا دومین کشور در میان دیگر کشورهای عضو این اتحادیه از نظر میزان بیکاری جوانان است. این کشور با ۳۱ ممیز یک دهم درصد جوانان بیکار، پس از اسپانیا با (۴۱ ممیز ۷ دهم درصد)، در جایگاه دوم قرار گرفته است. سوئد با ۲۸ ممیز ۹ دهم در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، آلمان، جمهوری چک و مالت، به ترتیب با ۵ ممیز ۷، ۸ ممیز ۹ و ۹ ممیز یک دهم درصد، کم‌ترین میزان بیکاری جوانان را در اتحادیه اروپا دارند.

موسسه ملی آمار ایتالیا نیز در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرد: این میزان از بیکاری جوانان در ایتالیا، از آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی (فروردین ۹۸) بی سابقه بوده است.

از ژوئیه پارسال (خرداد ۹۸) بیکاری جوانان در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۴ سال یک ممیز ۵ دهم و از جولای (تیر ۹۸) ۳ ممیز ۲ دهم درصد افزایش یافته است. در میان افراد ۲۵ تا ۳۴ سال نیز میزان بیکاری ۱۵ ممیز ۹ دهم درصد افزایش یافته است. این میزان از افزایش در ماه اخیر ۹ دهم و طی سال اخیر یک ممیز ۴ دهم درصد بوده است.

کد خبر: ۳۹٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha