۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
تأثیر شیوع کرونا بر کسب و کار زنان در آمریکا
شبکه «سی ان ان» گزارش داد

تأثیر شیوع کرونا بر کسب و کار زنان در آمریکا

بیش از ۱۴ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند و این بدان معناست که میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض خطر رانده شدن از خانه هایشان هستند، زیرا توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کنگره و کاخ سفید در ارتباط با چگونگی ارائه کمک‌های مالی به بن بست رسیده اند.

خبرنگار سی ان ان به بررسی تأثیر این بن بست بر زنان پرداخت و گزارش داد در خیابان‌ها نشانه‌هایی از احیای کسب و کارها مشاهده نمی‌شود. شهروندان می‌گویند: اینجا شبیه شهر ارواح است.

تامی ترایدول اکنون و پس از گذشت پنج ماه شغل خود را در یک رستوران خیابانی از سر گرفته است. او می‌گوید برای تأمین مایحتاج و مواد غذایی برای خانواده اش اکنون در خیابان مشغول تهیه غذا و فروش آن است. در پی شیوع ویروس کرونا همچنان میلیون‌ها آمریکایی بیکارند و بیش از صد هزار کسب و کار کوچک تعطیل شده اند. ترایدول می‌گوید به چندین نهاد درخواست دریافت وام داده است، اما هنوز پولی دریافت نکرده است. او می‌گوید: همه پاسخی که آن‌ها می‌دهند شامل این موضوع می‌شود که بار دیگر تلاش کنید. منتظر بمانید تا بسته بعدی کمک‌های اقتصادی ارائه شود یا این که به همین شرایط موجود ادامه دهید. اما برای برخی حتی دریافت وام نیز کافی نبوده است. لیزا سانتوس مالک مغازه بستنی فروشی لولو آیس گفت: مبلغ وام هم تمام شده است. او شش سال پیش این مغازه را در میامی باز کرد. او از کلمبیا به آمریکا مهاجرت کرد تا رویای آمریکایی اش را محقق کند. اکنون او حقوقش را به شدت کاهش داده است تا بتواند توان پرداخت کارگران پاره وقت خود را داشته باشد. او همچنین امیدوار است که کنگره سومین بسته نجات اقتصادی را برای کمک به کسب و کار کوچک او تصویب کند. او همچنین گفت: ما از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم. تنها چیزی که ما می‌خواهیم دریافت کمک برای عبور از این دوران است.  

این در حالی است که روند بهبود فرصت‌های شغلی در آمریکا به کندی در جریان است. در ماه مارس ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت از دست رفت و تنها نیمی از آن در ماه آوریل احیا شد. در هر هفته از اواسط ماه مارس بیش از یک میلیون نفر برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند. همچنین فرآیند ارائه ۶۰۰ دلار در هر هفته به شهروندان آمریکایی منقضی شده است. ترایدول گفت: شرایط من همانند دیگر افراد است.

با این حال برخی دیگر از بخش‌های اقتصاد آمریکا در حال شکوفایی است. شرایط برای شرکت‌های فعال در بخش فن آوری در آمریکا بهبود یافته است. اکنون مجموع ثروت پنج شرکت برتر در زمینه فن آوری در آمریکا -فیس بوک، آمازون، اپل، نتفلیکس و گوگل- شامل هفت تریلیون دلار می‌شود. این در حالی است که بازار سهام در آمریکا در حال ثبت رکوردهای جدیدی است، اما تا حدود ۴۰ میلیون آمریکایی تا پایان سال در معرض خطر رانده شدن از خانه هایشان قرار دارند و این در حالی است که بسته جدید کمک‌های اقتصادی هنوز ارائه نشده است. شیوع ویروس کرونا همچنین افشای یک واقعیت تلخ برای زنان رنگین پوست در آمریکا شده است. بالاترین ارقام بیکاری مربوط به کارگران لاتین تبار است. سانتوس گفت: "ما در مقایسه با دیگر مالکان کسب و کارها به صورت قابل توجهی تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته ایم و ما به این حمایت‌ها نیاز داریم.

تامی گفت: من به عنوان یک زن سیاهپوست، می‌دانم که ما از نظر اقتصادی به شدت متضرر شده ایم. به همین دلیل ارائه بسته بعدی کمک‌های اقتصادی بسیار مهم است، زیرا این کمک‌ها می‌تواند به بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کند و مانع رانده شدن مردم از خانه هایشان شود. این کمک‌ها می‌تواند به دانشجویان برای پرداخت بدهی هایشان کمک کند. این پول همچنین می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند. اگر دولت پول بیشتری را در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دهد به همان اندازه این شهروندان پول هایشان را خرج می‌کنند که به اقتصاد کمک می‌کند و سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری می‌شود.

کد خبر: ۳۹٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha