۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
جمعیت فقیر کشور ۳.۵ درصد افزایش یافته است
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

جمعیت فقیر کشور ۳.۵ درصد افزایش یافته است

زنجان- نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم مایه تاسف است، گفت: جمعیت فقیر کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۰ در حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید البرز حسینی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی در محل استانداری زنجان، گفت:  اوضاع رفاهی مردم ایران در سال‌های ۹۱ تا ۹۸ بدتر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم مایه تاسف است، اظهار کرد: جمعیت فقیر کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۰ در حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه به جمعیت فقیر کشور سه  میلیون نفر اضافه شده است، گفت: اقتصاد ایران در دهه‌های اخیر سال‌های خوبی را تجربه نکرده است. 

حسینی تاکید کرد: اقتصاد ایران از سال ۹۱ تا ۹۸ نتوانست رشدی را تجربه کند و در عمل رشد آن صفر بود و این باعث شد تا اقتصاد ایران در این دهه نسبت به دهه‌های قبل به میزان ۴.۱ درصد کوچک‌تر شود.

وی افزود: وضعیت کسری بودجه حال حاضر کشور، وضعیت خطرناکی بوده و این آمار حاکی از آن است که وضعیت مدیریت تراز تجاری کشور روند بدی دارد. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت کسری بودجه کشور حال حاضر وضعیت خطرناکی است، افزود: برای کاهش آسیب ها باید شرایط گردش داخلی ازنظر تامین شغل و درآمد خانوار تغییر پیدا کند و استفاده از نیروهای جوان و کارآمد و صادرات به کشورهای همسایه برای برون‌رفت از مشکلات بسیار موثر است. 

حسینی با بیان اینکه اشتغال اولویت مهم کشور است، افزود: امروز کشور به تصمیمات شفاف نیاز دارد. 

کد خبر: ۳۹٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha