۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
افرایش مهاجرت تهرانی‌ها به شهرهای پیرامون
معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد

افرایش مهاجرت تهرانی‌ها به شهرهای پیرامون

جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مهاجرت در تهران به سمت شهرها و روستاهای پیرامون به دلیل افزایش هزینه زندگی بیشتر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مهدی جمالی نژاد در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حریم شهرها ساماندهی نمی‌شود؟ افزود: در خیلی از شهرها این حریم ساماندهی نشده است و درباره شهر تهران هم با وجود پیگیری‌های استاندار تهران، اما نتایج قابل توجهی نداشتیم که با توجه به اینکه مهاجرت تهرانی‌ها به روستاهای پیرامونی افزایش یافته است.

همین موضوع می‌تواند در شرایطی که حریم شهرها نیز مشخص نشده است موجب سوءاستفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده به کجا رسیده است؟ گفت: ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم که مقرر شد دولت ۷۰ درصد و شهرداری‌ها ۳۰ درصد در بحث بازآفرینی شهری تامین منابع کنند و ما هم اکنون با اوراق مشارکت، بازآفرینی اطراف حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ در شیراز را در دستور کار قرار داریم که البته محدودیت‌های مالی حرکت ما را کند کرده است.

جمالی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ترمیم حقوق کارمندان شهرداری هم گفت: ما دو مرحله افزایش حقوق برای شهرداران و کارمندان شهرداری در دو سال اخیر داشته ایم.

وی گفت: حقوق شهرداران کمترین میزان حقوق در کشور است و با توجه به اهمیت افزایش حقوق و دستمزد در شهرداری‌ها و پیشگیری آن از وقوع فساد به این موضوع توجه کردیم و افزایش فوق العاده جذب آن‌ها به تصویب رسیده است.

جمالی نژاد گفت: البته شهرداران ما ۶ تا ۸ میلیون تومان حقوق قانونی دارند و اگر بیش از این دریافت کنند تخلف است.

کد خبر: ۳۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha