۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
سیل ۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران خراسان‌جنوبی

سیل ۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل هفته گذشته به زیرساخت های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابوالحسن میرجلیلی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات فرمانداری بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: در سیل اخیر ۹۷ روستای استان گرفتار سیلاب شدند.

 وی با بیان اینکه بارندگی ها در پنج شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه، قاینات و نهبندان خسارت داشته است، عنوان کرد: بیشترین میزان خسارت‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به شهرستان بیرجند، خوسف و سربیشه بوده است.

میرجلیلی از خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به زیرساخت های استان خبر داد و افزود: یک هزار و ۴۰۶ نفر گرفتار سیلاب در استان با تلاش تیم‌های امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

 وی با اذعان به اینکه خوشبختانه در بارندگی و سیلاب اخیر تلفات فوتی در استان نداشته ایم، گفت: با امداد رسانی به موقع ۲۸ نفر از مردم استان از مرگ حتمی نجات یافته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ اکیپ برآورد خسارت در مناطق سیل زده مستقر هستند، تصریح کرد: ۱۰۳ رشته قنات بر اثر سیلاب خسارت دیده اند که ۲۲ رشته قنات بازگشایی شده است.

میرجلیلی با اشاره به اینکه احیای مابقی قنوات در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار دارد، افزود: آبگرفتگی و خسارت به ۴۶ واحد مسکونی بر اثر سیلاب هفته گذشته در استان را داشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از این واحدهای مسکونی دچار تخریب ۱۰ تا ۷۰ درصدی شد اند ، بیان داشت: علاوه بر تسهیلات و کمک های بلاعوض با بیمه شدن ۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی شرکت های بیمه ای نیز برای جبران خسارت ها ورود خواهند کرد.

کد خبر: ۳۹٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha