۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۴۷ هزار تن به ظرفیت انبار و سردخانه‌های زنجان افزوده شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

۴۷ هزار تن به ظرفیت انبار و سردخانه‌های زنجان افزوده شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان، از ایجاد ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن ظرفیت انبار و سردخانه جدید در استان خبر داد و گفت: زنجان رتبه دوم کشوری در ایجاد ظرفیت‌های جدید با توجه به جذب مواد خام کشاورزی را دارد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، از ایجاد ۴۷  هزار و ۶۰۰ تن ظرفیت انبار و سردخانه جدید در زنجان خبر داد و گفت: این استان رتبه دوم کشوری در ایجاد ظرفیت‌های جدید با توجه به جذب مواد خام کشاورزی را دارد.

وی با بیان اینکه زنجان رتبه اول در بخش ایجاد اشتغال در صدور پروانه بهره برداری و رتبه دوم در بخش‌های تعداد صدور پروانه را دارد، اظهار کرد: این استان در فراوری زیتون هم رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه استان در تولید انگور هم عملکرد خوبی دارد، گفت: این استان در فرآوری محصول کشمش رتبه چهارم کشوری را دارد.

تاراسی با بیان اینکه ۱۶هزار هکتار باغ انگور در زنجان وجود دارد، تاکید کرد: سالانه ۱۸۰ هزار تن  انگور از این باغات در استان تولید می‌شود. 

وی از تولید بیش از ۲۵ هزار تن کشمش در زنجان خبر داد و ابراز داشت: ۶۰ درصد این محصول به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود و شهرستان ابهر و خرمدره در تولید انگور و کشمش در استان عملکرد خوبی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان در بحث صادرات کشمش عملکرد خوبی دارد، افزود: سالانه چهار هزار و ۲۰۰ تن کشمش از استان صادر می‌شود.

کد خبر: ۳۹٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha