۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
قالیباف مشکلات صیادان آبادان و خرمشهر را بررسی کرد
در جریان سفر به خوزستان؛

قالیباف مشکلات صیادان آبادان و خرمشهر را بررسی کرد

آبادان - رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین روز سفر خود به استان خوزستان، مشکلات و مطالبات صیادان آبادان و خرمشهر را مورد بررسی قرار داد و بر رفع موانع آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر قالیباف در اولین سفر استانی خود که عنوان «نظارت میدانی» به آن داده شده است، صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی آبادان وارد استان خوزستان شد.

وی در اولین برنامه کاری خود وارد آبادان شد و از جمله برنامه های سفرش حضور در جمع صیادان آبادانی بود.  قالیباف از پروژه اسکله صیادی بندر آبادان بازدید و با تعدادی از صیادان این بندر گفت و گو کرد.

در جریان این بازدید، رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع اجرا و تکمیل پروژه اسکله صیادی بندر آبادان قرار گرفت. قالیباف همچنین به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج داران این شهر به گفت و گو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

ساخت پروژه اسکله صیادی بندر آبادان در دی ماه سال ۱۳۹۰ با برآورد اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی آغاز شد، اما با گذشت حدود ۹ سال از آغاز ساخت و اختصاص تنها هفت میلیارد تومان از اعتبار مصوب، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در صورت بهره برداری از اسکله صیادی بندر آبادان، برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود و همچنین زمینه ساز گسترش فعالیت لنج داران و تسریع در سوخت رسانی به قایق ها و لنج های این منطقه خواهد شد.

قالیباف در ادامه سفر خود به استان خوزستان بعد از آبادان وارد خرمشهر شد و با حضور در بندر این شهرستان با مشکلات صیادان این بندر نیز آشنا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، از اسکله بندر خرمشهر بازدید کرد و در جریان فعالیت، مشکلات و کمبودهای این منطقه اقتصادی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان این بازدید با جمعی از پرسنل، ملوانان و صیادان این بندر گفتگو کرد و در جریان مطالبات و مشکلات آنان از جمله کامل نبودن پوشش بیمه‌ای، اجرا نشدن قانون مشاغل سخت برای ملوانان و صیادان، تاثیرات منفی کرونا بر حمل و نقل دریایی، نبود حمایت دولت از این حوزه، لایروبی نکردن بندر، تامین نشدن سوخت مورد نیاز کشتی‌ها و لنج‌ها قرار گرفت.

 قالیباف از ساختمان مرکزی بندر خرمشهر که در زمان دفاع مقدس به دست نیروهای بعثی تخریب شده بود و یکی از کشتی‌های باری پهلو گرفته در این بندر، بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از اسکله بندر خرمشهر، این شهر را به مقصد شادگان ترک کرد.

 بندر خرمشهر، دومین بندر کانتینری کشور است که ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با آبخور ۶ متری دارد. همچنین ظرفیت این بندر برای تخلیه کالای عمومی بین ۴ هزار تا ۶ هزار تن در روز است.

اخذ موافقت لایروبی اروندرود از عراق
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط وزارت خارجه موافقت مشارکت عراق در لایروبی اروند رود گرفته شد.

قالیباف ضمن اطلاع از آخرین وضعیت فعالیت این بندر اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود و به منظور رونق بخشیدن به بنادر، موضوع بازگرداندن مزایای مناطق آزاد از جمله مشکل ثبت سفارش را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه با بررسی وضعیت فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: موضوع دادن پروژه های جدید برای اشتغالزایی و بازگشت فعالیت این شرکت را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: ۳۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha