۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
تورم ۳۰ درصدی در مرداد ماه
مرکز آمار ایران اعلام کرد

تورم ۳۰ درصدی در مرداد ماه

درصد تغییر شاخص کل نسبت به مرداد سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۰.۴ درصد است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۳۴.۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۴.۸ درصد) است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در مرداد امسال، عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۳۵، ۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ۵.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ۲.۳ درصد افزایش است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ۱۳۹۹ برای خانوارهای کشور به ۲۵.۸ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (۳۱.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۱.۶ درصد) است.

خانوارهای شهری
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در مرداد ۱۳۹۹، شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۳۴، ۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۵ درصد افزایش نشان میدهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان با ۵.۶ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ۲.۲ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۰.۶ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (۳۵.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۴.۲ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۹ برای خانوارهای شهری به عدد ۲۵.۹ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (۳۰.۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۲.۱ درصد) است.

خانوارهای روستایی
مرکز آمار ایران اعلام کرد: در مرداد ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۴۲، ۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ۵.۴ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ۱.۷ درصد افزایش می باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۲۹.۶ درصد میباشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (۳۷.۹ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (۲۲.۴ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۹ برای خانوارهای روستایی به عدد ۲۵.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (۳۱.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (۲۰.۳ درصد) است.

کد خبر: ۳۸٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha