۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
پرداخت یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری
قائم مقام بانک مرکزی مطرح کرد

پرداخت یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری

کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون عملیات بانکداری بدون ربا یکی از دستاوردهای بزرگ دوران پس از انقلاب اسلامی در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «اکبر کمیجانی» افزود: امروز سالروز تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا در کشور است.

وی اظهاداشت: این قانون در سال ۱۳۶۳ پس از تصویب دستور العمل ها و آئین نامه های مربوطه برای اجرا ابلاغ شد.

قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: وقتی گفته می شود قانون عملیات بانکداری بدون ربا اجرا می شود این بدین معنا نیست که تمام شئونات اقتصادی در قالب اقتصاد اسلامی است.

وی افزود: از زمان تصویب و اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا در کشور تا به امروز انواع و اقسام قوانین در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

کمیجانی تصریح کرد: همه تلاش این قوانین این بوده که تمامی شئونات اجتماعی، اجتماعی و فرهنگی و به یک معنا کارکرد اقتصاد اجتماعی را در قالب موازین شرعی به تصویب برساند و رفتارهای عاملان اقتصادی را در همه عرصه ها به سمت اقتصاد اسلامی رهنمون سازد.

وی ادامه داد: قانون عملیات بانکداری بدون ربا یکی از دستاوردهای بزرگ دوران پس از انقلاب اسلامی در کشور است.

قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: این قانون خود یک فصل نوین و جدیدی در عرصه اقتصاد و بانکداری در مملکت تلقی می شود.

وی افزود: تمامی اعمال شبکه بانکی کشور چه از نظر جذب و تجهیز منابع در قالب انواع سپرده ها و چه از منظر توزیع و تخصیص این منابع در قالب انواع عقود مشارکتی و مبادله ای به فعالیت های اقتصادی از طریق شبکه بانکی جریان پیدا می کند.

کمیجانی اظهارداشت: با توجه به ابعاد و حجم وسیعی که عملیاتی بانکی دارد باید به آن عصری برگردیم که هنوز کارکنان بانک آن آموزش های لازم را در اجرای این قانون نداشتندهرچند این قانون مترقی بوده و هست اما در اجرا، اشکالات و مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام بانکی کشور امروز ۹۰ درصد از تامین مالی اقتصاد را انجام می دهد که این نشان دهنده عظمت نظام بانکی کشور است.

وی افزود: کمتر طرح و پروژه اقتصادی را در کشور می توان شناسایی کرد که از خدمات نظام بانکی استفاده نکرده باشد.

کمیجانی اظهارداشت: سال گذشته ۹۷۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی بانک های کشور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال با پیش بینی که صورت گرفته قرار بر اینکه پرداخت یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی انجام شود.

قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تبعا در انجام عملیات بانکی و انبوهی از خدمات بانکی که ارائه می شود برخی از اشکالات طبیعی که بوجود آید.

وی افزود: وظیفه مقامات بانک مرکزی، مدیران عامل بانک ها، کارکنان بانک ها، محققان و استادان حوزه و دانشگاه در این بوده و هست که این اشکالات را شناسایی و در جهت حل این معضلات و مشکلات راه حل هایی را ارائه دهند تا حرکت کنیم به سمتی که خواست قانون گذار بوده و بطور کامل این خواست عملیاتی و اجرایی شود.

کد خبر: ۳۸٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha