۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
٧٠٠ هکتار از زمین‌های ایرانشهر زیر کشت کلزا رفت
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر:

٧٠٠ هکتار از زمین‌های ایرانشهر زیر کشت کلزا رفت

زاهدان- مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: ٧٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به زیر کشت کلزا رفته که نسبت به پارسال صددرصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی اظهار داشت: ایرانشهر از مناطق مستعد کشت کلزا در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود به طوری که در سال زراعی ۹۸-۹۹ با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده کشت این دانه روغنی افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی، آموزش‌های چهره به چهره، ترویج مزایای کشت کلزا، اقتصادی بودن محصول، مزایای تناوب در کشت محصولات زراعی و مزایای کنترل آفات و علف‌های هرز زمین‌های منطقه، زمینه کشت مناسب کلزا فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت کلزا در این شهرستان از اواسط آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

وی متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار از زمین‌های ایرانشهر را ۱.۵تن ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌از هزار و ٢٠٠ تن محصول برداشت شود. 

فیاضی با بیان اینکه هر کیلوگرم کلزا از سوی دولت حدود ۵٠ هزار ریال به صورت تضمینی خریداری می‌شود اظهار داشت: تمام مراحل کاشت و برداشت کلزا بصورت مکانیزه انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه کار برداشت کلزا در ایرانشهر از اوایل فروردین تا پایان اردیبهشت ادامه دارد گفت: بیش‌از ٢۵٠ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت کلزا در این شهرستان مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: با توجه به ارزش غذایی کلزا که حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن، ۱۷ تا ۲۶ درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی ۵۰ درصد پروتئین است.

وی ادامه داد: کاشت این گیاه مفید و استراتژیک با مصرف آب اندک در صنعت روغن در دستور کار جهاد کشاورزی ایرانشهر قرار گرفته است.

کد خبر: ۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha