۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
پروژه های مهم زیرساختی و راهسازی آذربایجان شرقی درحال اجرا است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پروژه های مهم زیرساختی و راهسازی آذربایجان شرقی درحال اجرا است

تبریز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پروژه های مهم زیرساختی و راهسازی آذربایجان شرقی درحال اجرا است.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: هم اکنون در استان شاهد اجرای پروژه های مهم راهسازی همچون بزرگراه اهر- تبریز، تبریز، اسپیران- ارمنستان، خواجه- ارمنستان، بازرگان، ارومیه- آزادراه تبریز تهران و بزرگراه تبریز- سهند هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه ها به عنوان زیرساخت های توسعه مطرح هستند و با افتتاح آنها شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه راه آهن تبریز- میانه دیگر طرح مهم استانی است که در ماه های اخیر قسمتی از آن با وجود مشکلات اقتصادی دولت، به بهره برداری رسید و باید مسیر ریلی بستان آباد به تبریز نیز اجرا و به پایان برسد.

وی ادامه داد: در اوایل سال جاری پروژه نیمه تعطیل شده بود سوالی در کمیسیون عمران مطرح کردیم به وزیر اطلاعات ناصحیخی داده بودند، روند بحثها موضوع را روشن کرد و وزیر از زیرمجموعه هایش ناراحت شد. همانجا تصمیماتی اتحاذگردید و پروژه فعال شد. در حال حاضر نیز ادامه بستان آباد تا تبریز کار می شود. بعد از  جلسه سؤال، شنیدم دنبال کسی یا کسانی می گشتند که این اطلاعات دقیق را به اینجانب رسانده اند!

وی با تاکید بر اینکه پروژه های مهمی در استان در حال اجرا است، گفت: در تمام حوزه هایی که مربوط به دولت و مجلس است تلاش می کنیم شاهد افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه ها باشیم. همچنین تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود نیز استفاده حداکثری داشته باشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص طرح های احداث مسکن در دولت گفت: بخش مسکن باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، مسکن مهر از زمان دولت احمدی نژاد آغاز شد و باید با اصلاحات لازم و رفع ایرادات طرح تداوم می یافت که این گونه نشد و دولت فعلی طرح دیگری برای مسکن ارائه کرده است که خود ایرادات و نواقصی دارد. در قانون برنامه نیز تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

وی گفت: برای حل مشکلات موجود در کشور فرصت هایی ایجاد کرده و بعداز آن فرصت ها در جهت عمران و توسعه استان استفاده می کنیم. نمونه آن طرح قیر رایگان بود که در کمیسیون عمران مطرح کردیم و این طرح باعث تحرک آسفالت ریزی گسترده در مناطق مختلف استان و شهرهای مختلف شد.

 فرهنگی در خصوص توجه مجلس به متروی تبریز نیز گفت: متروی تبریز مشابه استان های همتراز اعتبار دریافت می کند و شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: طبق قانون بخشی از بودجه مورد نیاز متروی تبریز توسط شهرداری و بخش دیگری توسط دولت تامین می شود که امسال اعتبارات خوبی از طریق بند (ه) تبصره (۵) مقدار قابل توجهی اوراق به این پروژه اختصاص یافت و سال آینده نیز این موضوع ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۳٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha