۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
افزایش ۳۴ درصدی آبگیری و افتتاح سدهای مرزی و غیرمرزی
طی سال ۹۸ صورت گرفت؛

افزایش ۳۴ درصدی آبگیری و افتتاح سدهای مرزی و غیرمرزی

دولت با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برای جمعیت روستایی کشور، طی سال ۱۳۹۸ عملیات آب‌رسانی به ۱۶۵۰ روستا با جمعیت ۱,۲۳ میلیون نفر را به اتمام رسانده و بخشی از آن‌ها افتتاح و یا در شرف افتتاح رسمی است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در کتابی با عنوان خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم، در بخش خدمات‌رسانی به روستاییان و عملکرد تامین آب وپروژه های برقآبی آمده است: در سال ۱۳۹۸ آبگیری ۷ سد مرزی و غیرمرزی به حجم مخزن ۹۳۸ میلیون مترمکعب  افتتاح شد که شامل آبگیری سد تازه‌کند در اردبیل، افتتاح سدهای ابیورد (خراسان رضوی)، احمدبیگلو (اردبیل)، بویلاپوش (آذربایجان غربی)، آریوبرزن (خوزستان) و سرنی (هرمزگان) می‌شود. در این بین تعداد سدهای بهره‌برداری شده (مرزی و غیرمرزی) از ۱۷۳ عدد درسال ۱۳۹۲ به ۲۳۲ عدد در سال ۱۳۹۸ رسیده واین شاخص افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین حجم مخازن سدهای بهره‌برداری شده (مرزی و غیرمرزی) از۵۴۹۶۶ میلیون مترمکعب در سال مذکور به۶۱۵۲۹ میلیون مترمکعب در سال۱۳۹۸رسیده که بیانگر رشد ۱۲ درصدی است.
حاصل این فعالیت‌ها در این زمینه افزایش ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی از ۱۰۲۶۶ مگاوات در سال۱۳۹۲ به ۱۲۱۷۹ مگاوات دربهمن ماه سال ۱۳۹۸ رسیده و رشد۱۹ درصدی این ظرفیت است

کد خبر: ۳۸٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha