۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
خودروهای موجود در گمرک متعلق به مردم است
نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو:

خودروهای موجود در گمرک متعلق به مردم است

دادفر، نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه یک و نیم درصد کل واردات یکساله کشور به خودرو اختصاص یافته است، گفت: وزارت صنعت ظرف دو سال گذشته، ۴ وزیر عوض کرد و هنوز بدون وزیر است؛ پس چه انتظاری برای ترخیص خودروهای دپو شده داریم!؟

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، دادفر اظهار کرد: در دورانی که خودرو وارد کشور می شد، به ۸۰۰ هزار دستگاه نرسید و اوجِ خروجِ ارز در سال ۹۱، یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار بود.

وی با بیان اینکه یک و نیم درصد کل واردات یکساله کشور به خودرو اختصاص یافته است، افزود: وزارت صنعت ظرف دو سال گذشته، ۴ وزیر عوض کرد و هنوز بدون وزیر است؛ پس چه انتظاری برای ترخیص خودروهای دپو شده داریم!؟

دادفر ادامه داد: سازمان حمایت با سوء برداشت از قانون، گلوگاه اصلی این معضل است؛ علی رغم اینکه دولت برداشت خود را از ماده ۴ قانون بیان کرده، سازمان حمایت باید در عمل نشان دهد، ملت امام حسین(ع) است و گره از کار مردم باز کند.

وی افزود: خودروهای موجود در گمرک متعلق به مردم است و اگر ترخیص شود هم به مردم واگذار می شود؛ ولی اگر مسئولان فقط با چشم نظاره‌گر باشند و قصدی برای باز کردن گره از کار مردم نداشته باشند، معضل حل نخواهد شد.

دادفر با اشاره به اینکه برخی مسئولان گران شدن خودرو را به نفع سفارش دهندگان دانسته و لذا با مهندسی بازار، جلوی ترخیص را می گیرند، افزود: این محدودسازی بازار، بدون آگاهی و منطق صورت گرفته است.

نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اذعان به اینکه بازار خودرو ۴ سال به بهانه تحریم برهم ریخت، گفت: همه خودروهای دپو شده، ثبت سفارش دارند و بخشی از این ثبت سفارش در زمان بسته شدن سایت توسط دولت، دچار اشکال شد که هم اینک از سوی مسئولان قضایی در حال پیگیری است.

کد خبر: ۳۸٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha