۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
خستگی و خواب‌آلودگی راننده عامل واژگونی اتوبوس سپاهان‌شهر
براساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

خستگی و خواب‌آلودگی راننده عامل واژگونی اتوبوس سپاهان‌شهر

بر اساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره واژگونی اتوبوس در ورودی سپاهان‌شهر اصفهان که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد، خستگی و خواب‌آلودگی راننده باعث واژگونی اتوبوس شده است.

به گزارش بازار، سازمان راهداری اعلام کرد خستگی و خواب‌آلودگی راننده، عامل اصلی واژگونی اتوبوس بین شهری در سانحه بامداد امروز در ورودی شهر سپاهان شهر (محدوده شهری اصفهان)،   بوده و به تخلف احتمالی شرکت حمل و نقل مربوطه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

بر اساس این گزارس بررسی شواهد و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که  عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده، منجر به برخورد با گاردریل ورودی رمپ، خروجی از محور و واژگونی به پهلوی چپ اتوبوس شده است. نظر نهایی طبق مقررات، توسط همکاران پلیس راهور کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.

این گزارش حاکی است این اتوبوس ساعت ۲۲ شب گذشته ۷ بهمن ماه از مبدا پایانه بیهقی شهرتهران به مقصد شیراز عازم شده و ساعت ۴:۳۵ بامداد امروز در ورودی شهر سپاهان شهر (محدوده شهری اصفهان) دچار واژگونی شده است. متأسفانه به‌دلیل واژگونی اتوبوس تا زمان اعلام این گزارش ۱۰ نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند و ۱۸ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

راننده این اتوبوس از سال ۸۸ تا کنون فعالیت داشته وحداقل ۲۱۵ سفر در مسیر تهران – شیراز و بالعکس عملکرد داشته و در واقع به مسیر آشنایی کامل داشته است. همچنین براساس بررسی‌های اولیه راننده این اتوبوس دارای کارت هوشمند بوده‌ و اتوبوس مذکور دارای کارت معاینه فنی بوده است.

بنابر گزارش سازمان راهداری جدا از رسیدگی که توسط مرجع قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راهور انجام خواهد شد، ‌ برمبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هر گونه قصور احتمالی انجام خواهد شد.           

کد خبر: ۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha