۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
دانش بنیان‌ها و کنترل تورم
یادداشت

دانش بنیان‌ها و کنترل تورم

مجموعه‌های دانش بنیان با توجه به راه‌کارهایی که از نظر علمی دارند می‌توانند در بحث کنترل تورم اثرگذار باشند، این جمله بخشی از یادداشت اختصاصی موسی احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس برای بازار است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

حجت الاسلام موسی احمدی- بازار: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اعمال شده است، جوانان و نخبگانی که در مجموعه‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند، می‌توانند ضمن ورود با ارائه ایده‌ها و نقطه نظرات خود مانع تاثیر تحریم ها شوند که این مهم در صورت عملیاتی شدن این ایده‌ها محقق خواهد شد.

این جوانان و نخبگان در عرصه‌های مختلفی که وارد شدند چه در مسائل پزشکی، صنعت و علمی واقعاً در این مدت رکورددار بودند و اقدامات قابل توجهی ظهور و بروز دادند.

جوانان و نخبگان ما توانستند با این ایده پردازی و عملیاتی کردن ایده هایشان با حضور در شرکت‌های دانش بنیان که واسط بین دولت و نخبگان است، موفقیت‌های چشم گیری داشته باشند.

در بازدیدهایی که از مراکز رشد، پارک علمی و فناوری و مجموعه‌هایی که هلدینگ دانش بنیان هستند داشتیم، شاهد موفقیت‌های چشم گیر این مجموعه‌ها بودیم.

آن چیزی که امروز و طی این یک سال به آن نیاز داریم، حمایت همه جانبه دولت از شرکت‌های دانش بنیان است؛ در واقع باید دولت برای مجموعه‌های دانش بنیان بستری ایجاد کند تا جوانان و نخبگان کشور در فضاهایی که می‌توانند ورود پیدا کنند و ایده‌هایشان را به اقدام و عمل تبدیل کنند.

تا کنون شرکت‌های دانش بنیان موفق بودند و این مهم باید به باور دولت برسد که این جوانان و نخبگان می‌توانند با توانمدی‌های علمی؛ تخصصی و تجربی که برایشان ایجاد شده است، کشور را از بن بست تحریم‌ها خارج کنند.

مجموعه‌های دانش بنیان با توجه به راه‌کارهایی که از نظر علمی دارند می‌توانند در بحث تورم اثرگذار باشند.

دولت باید به این مجموعه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد و به این جوانان میدان عمل دهد و راه ورود به صنعت به خصوص مباحث گازی، صنایع پایین دستی را برای نخبگان و جوانان هموار کند.

جوانان و نخبگانی که در مجموعه‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند در خصوص مهار فلرهایی که آلایندگی دارند، می‌توانند ورود و این قضیه را به سامان رسانده و مهار کنند. این آلایندگی بر زندگی مادی مردم تاثیر دارد و همچنین برای مردم از نظر مالی عدم النفع هستند (سالی یکصد میلیون دلار گاز می سوزد)و در حقیقت این جوانان می‌توانند آلایندگی حاصل از فلرها را به میعانات تبدیل کنند و کشور را بر بال ترقی و رشد و توسعه قرار دهند.

کد خبر: ۳۸٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha