۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
ساخت دستگاه شناسایی ویروس کرونا در هوا
در روسیه رونمایی شد؛

ساخت دستگاه شناسایی ویروس کرونا در هوا

روسیه، دستگاهی پزشکی و بیولوژیک جدیدی ساخته است که می‌تواند ویروس کرونا و عوامل بیماری زای دیگر را در هوای آزاد شناسایی کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روسیه، دستگاهی پزشکی و بیولوژیک جدیدی ساخته است که می‌تواند ویروس کرونا و عوامل بیماری زای دیگر را در هوای آزاد شناسایی کند.

این دستگاه که در فعالیت‌های همایش ارتش امسال از آن رونمایی شد، حاصل همکاری شرکت روستیخ با وزارت بهداشت روسیه است. نیکلای توشکونوف از مدیران شرکت روستیخ در این خصوص گفت: کشورهای زیادی هستند که برای ساخت دستگاه‌هایی از این نوع و به منظور شناسایی ویروس کرونا تلاش می‌کنند، اما آنچه این دستگاه را از دیگر نمونه‌های آن متمایز می‌کند استقلال عمل و توانایی آن در تحلیل هوا در مساحتی بیش از ۱۰۰ متر مربع و ارائه گزارش‌های مستمر از مواد موجود در هوا به مدت ۳۰ روز، بدون هیچ گونه مداخله فنی است. این دستگاه مانند یک آزمایشگاه کوچک عمل می‌کند که هوا را به دو شیوه مستقل و با نتایجی دقیق آزمایش می‌کند. این دو شیوه، سلامت هوا را تضمین می‌کند و ۶۸ نوع از عوامل ویروس‌های واگیردار و باکتریایی از جمله ویروس کرونا را نشان می‌دهد. این دستگاه همچنین سموم شیمیایی موجود در هوا را نیز نشان می‌دهد.

آنتون تکاچوک، رئیس بخش مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز گامالیا در این خصوص گفت: دستگاه دی دکتر بیو برای تامین حمایت زیست فناورانه و شیمیایی در هوا ساخته شد و دقت نتایج آزمایش آن، بسیار بالاست و مطابق با تحلیل‌های آزمایشگاهی است که این ویژگی، دستگاه مذکور را برای فعالیت میدانی مستمر از سایر دستگاه‌ها متمایز کرده است.

این دستگاه می‌تواند ویروس‌ها را در هوا شناسایی کند. این ویروس یاب برای تضمین سلامت در اماکن شلوغ، مراسم عمومی، مترو، فرودگاه، راه آهن، مرکز بهداشتی و به عبارت دیگر در همه اماکن طراحی شده است.

کد خبر: ۳۸٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha