۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
تمامی پروژه‌های تعطیل شده به دلیل کرونا در قم فعال شد/ آغاز ریل‌گذاری مترو
معاون استاندار قم:

تمامی پروژه‌های تعطیل شده به دلیل کرونا در قم فعال شد/ آغاز ریل‌گذاری مترو

قم - بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تمامی پروژه‌های تعطیل‌شده در شیوع کرونا، در قم پس از دو ماه وقفه فعال شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، محسن بهشتی اظهار داشت: در چند سال اخیر، انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در قم در اولویت قرار داشته و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی، بهداشت، درمان، مدیریت شهری و راهداری به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام اهتمام داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: در هرسال در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروژه در مقطع شش‌ ماهه افتتاح می‌شود و امسال در هفته دولت نیز ۲۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسید که تعدادی از پروژه‌ها بسیار شاخص و اثرگذار بود و تعدادی نیز با مبالغ کمتری افتتاح شد اما رضایت‌مندی اجتماعی در مناطق شهری و روستایی را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا، بسیاری از پروژه‌ها را تعطیل کرد و وقفه‌ای دو ماهه در اجرای تعدادی از طرح‌ها داشت، اما در حال حاضر پروژه‌ای که در کرونا تعطیل‌ شده باشد و تعطیل بماند نداریم و با وجود وقفه‌ای که ایجاد شد، تمامی پروژه‌های تعطیل‌ شده در شیوع کرونا، در قم پس از دو ماه وقفه فعال است.

بهشتی بیان کرد: برخی از پروژه‌ها در زمان‌بندی مناسب آغاز شد و زمان از دست ‌رفته را جبران کردیم و در هفته دولت تعداد زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

کمبود کادر درمانی در قم
وی با اشاره به مسئله کمبود کادر درمانی در قم، خاطرنشان کرد: یکی از علل مهم در کمبود پرسنل و پرستار این است که در قم در مدت چند سال سه بیمارستان به بهره‌برداری رسیده است که بیمارستان فرقانی با ۳۵۰ تخت و بیمارستان شهدا با ۱۷۲ تخت و بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با ۲۳۰ تخت از آن جمله است.

وی افزود: یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، احداث بیمارستان است، اگرچه جذب نیرو کمی طولانی می‌شود، اما تحقق می‌یابد، البته در بخش خصوصی که در حال ساخت بیمارستان هستند، روند جذب نیرو بر عهده خودشان است.

بهشتی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ۴۰۰ مجوز جهت جذب نیرو اخذ کرده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان امر در جذب کادر درمانی و پرسنل، اتفاقات خوبی بیفتد.

وی تصریح کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با اینکه هنوز افتتاح رسمی نشده است تعداد زیادی نیرو از ظرفیت‌های فعلی جذب کرده است، دیگر بیمارستان‌ها نیز از نیروهای سایر بیمارستان‌های قم به ‌عنوان شیفت و ساعت اضافه استفاده می‌کنند تا کمبود پزشک و پرستار جبران شود، به‌طور کلی هر بیمارستانی به بهره‌برداری برسد نیروها در آنجا تأمین می‌شود.

مشکل منوریل قم، تأمین اعتبار است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مورد پیشرفت مترو بیان کرد: از یک ماه گذشته ریل‌گذاری متروی قم در زیرزمین شروع‌شده است و قطار شهری برنامه‌ای در بازدید از تونل دارد.

وی گفت: در خصوص منوریل چند جلسه با مسئولان شهرداری برگزار و مکاتباتی با ریاست جمهوری در جهت تعیین تکلیف انجام شد، بیشترین مشکل منوریل قم، تأمین اعتبار است که راهکارهای استان به‌صورت مکتوب برای تأمین اعتبار از اراضی ملی در استان به‌صورت تهاتری با پیمانکار ارائه‌ شده است.

بهشتی اظهار داشت: پیمانکار نیز پیشنهاد را پذیرفته است و پیشنهاد لازم را به تهران داده‌ایم و منتظریم تا این موضوع تعیین تکلیف شود و درنهایت دیگر مسائل نیز قابل‌ حل باشد.

وی تصریح کرد: در مورد فرودگاه جلساتی در سیستم قضائی و استانداری و سازمان هواپیمایی برگزار و اقداماتی انجام شد که درنهایت بر اخذ مجوز و موافقت اصولی تأکید شده است، مدارک و مستندات خود را ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم با رفع نواقص با موافقت اصولی فرودگاه قم موافقت شود.

کد خبر: ۳۸٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha