۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها

هشدار هواشناسی درباره بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وقوع رگبار رعدوبرق از اوایل امشب (۸ شهریور ماه) در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سازمان هواشناسی هشدار داده که از اوایل امشب (۸ شهریور ماه) بارندگی، رگبار رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت در نیمه شرقی استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد.

فعالیت این سامانه تا دوشنبه (۱۰ شهریور ماه) ادامه خواهد داشت و احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی دور از انتظار نخواهد بود.

در چنین شرایطی کنترل و بازگشایی آبروهای شهری و روستایی، احتیاط در تردد و اسکان و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری نارنجی رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از فردا (۹ شهریور ماه) هشدار داد.
در این هشدار آمده است که فردا (۹ شهریور ماه) رگبار شدید باران و رعدوبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای با احتمال تگرگ در استان‌های گلستان و خراسان شمالی رخ خواهد داد.

در چنین شرایطی جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود. از این رو خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق در برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ یعنی دیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است کارهای روزمره را با اختلالاتی همراه کند اما در هشدار نارنجی رنگ یعنی پدیده‌ای جوی خسارت‌های احتمالی به بار خواهد آورد.

کد خبر: ۳۸٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha