۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
با نوسازی خانه ها، بخشی از کمبود مسکن در بازار مرتفع خواهد شد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

با نوسازی خانه ها، بخشی از کمبود مسکن در بازار مرتفع خواهد شد

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در کنار تولید مسکن انبوه، باید نسبت به نوسازی بافت های فرسوده اقدام کند، با نوسازی خانه ها در صورت بروز بلایای طبیعی خسارات کمتری متوجه مردم می شود، همچنین با این اقدام، بخشی از کمبود کنونی مسکن در بازار مرتفع خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده در تمام استان ها، گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود ۲۲ میلیون تا ۲۳ میلیون نفر از مردم در بافت های فرسوده و مساکن ناپایدار زندگی می کنند که این نشان دهنده اهمیت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سال های اخیر برای هدایت مردم و بخش خصوصی به نوسازی بافت فرسوده برنامه ریزی گسترده ای را داشته و در این راستا طرح بازآفرینی شهری طراحی و اجرایی شد، اما متأسفانه با گذشت چند سال از آغاز اجرای این طرح، هنوز بازآفرینی نتوانسته به اهداف و نتایج مورد نظر برسد.

نگاه مثبت مجلس نسبت به نوسازی بافت فرسوده/ تأکید بر اجرای بازآفرینی شهری به صورت محله محور
وی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز نگاه مثبت و حمایتی نسبت به نوسازی بافت فرسوده دارد، به طوری که بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت موظف است نسبت به ارائه تسهیلات مناسب با سود کم و پرداخت ۱۰ درصد هزینه تسهیلات پرداختی برای نوسازی اقدام کند، در همین راستا مجلس بر اهمیت نوسازی بافت فرسوده به صورت محله محور تأکید کرده است.

بدری ادامه داد: بازآفرینی شهری به صورت محله محور بسیار ضروری است، زیرا نوسازی بافت فرسوده در یک منطقه ناپایدار کافی و اثرگذار نیست و این رویکرد باید به صورت محله ای دیده شود تا یک محله به صورت هدفمند نوسازی شود تا با نوسازی و افزایش تعداد واحدهای مسکونی و افزایش جمعیت، معابر، پارکینگ ها و امکانات رفاهی جوابگو آن منطقه باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا دولت در کنار تولید مسکن انبوه، باید نسبت به نوسازی بافت های فرسوده اقدام کند، این رویکرد دو نتیجه مثبت به دنبال دارد، نخست اینکه با نوسازی خانه ها در صورت بروز بلایای طبیعی خسارات کمتری متوجه مردم می شود، همچنین با این اقدام، بخشی از کمبود کنونی مسکن در بازار مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۳۸٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha