۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
افزایش محدودیت‌های کرونایی در اروپا

افزایش محدودیت‌های کرونایی در اروپا

همزمان با اوج‌گیری مجدد همه‌گیری کووید-۱۹ در اروپا، محدودیت‌ها نیز در قاره سبز تشدید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، همزمان با اوج‌گیری مجدد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کشورهای مختلف قاره اروپا، استفاده از ماسک در سراسر پاریس اجباری شد، مجارستان مرزهای خود را بار دیگر بست، و صدر اعظم آلمان هشدار داد بحران در پاییز و زمستان پیش‌رو «سخت‌تر» خواهد شد.

فرانسه روز جمعه بیش از ۷۳۷۰ مورد تازه ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرد. این رقم بیشترین موارد ابتلا در این کشور از زمان اجرای مقررات و ممنوعیت‌ها در ماه مارس (اسفند سال گذشته) به‌شمار می‌رود.

وزیر بهداشت فرانسه می‌گوید شیوع ویروس چند روز مانده به بازگشایی مدارس که قرار است پس از ماه‌ها بازگشت کودکان به کلاس‌های درس را ممکن کند، روندی افزایشی را پشت سر می‌گذارد.

افزایش موارد ابتلا باعث شده احتمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌های گسترده بار دیگر تقویت شود.

استفاده از ماسک که در وسایل حمل‌ونقل عمومی و مناطق پرازدحام در پاریس اجباری بود، اکنون در کل پایتخت فرانسه اجباری شده‌است.

دولت مجارستان نیز تصمیم گرفت از ابتدای سپتامبر (روز سه‌شنبه) مرزهای خود را بر روی شهروندان خارجی ببندد و شهروندان این کشور نیز در زمان بازگشت یا باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، و یا دو بار تست کرونا دهند تا نتیجه منفی بگیرند.

یونان نیز اعلام کرد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در اردوگاه‌های پناهجویان را تا ۱۵ سپتامبر تمدید می‌کند. نگرانی‌ها از موج ابتلا در اردوگاه‌های پرازدحام در جزایر این کشور تشدید شده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، نیز هشدار داده است که مقابله با ویروس در ماه‌های پیش‌رو «احتمالا سخت‌تر» خواهد شد.

وی گفت مقام‌های ایالتی موافقت کرده‌اند که قوانین مربوط به استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی را سخت‌تر کنند و جلوی تجمعات بزرگ را تا آخر سال جاری میلادی بگیرند.

صدر اعظم اتریش نیز هرچند در مورد چالش و مشکلات در ماه‌های پیش‌رو هشدار داد، ابراز امیدواری کرد در سال آینده اوضاع به «وضع طبیعی» باز گردد.

کد خبر: ۳۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha