۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
حدود ۵۸ میلیون آمریکایی، شغل خود را از دست دادند
کارشناس مسائل اقتصادی:

حدود ۵۸ میلیون آمریکایی، شغل خود را از دست دادند

شاه ویسی، کارشناس مسائل اقتصاد بین الملل گفت: حدود ۵۸ میلیون آمریکایی، شغل پایدار و یا ناپایدار خود را از دست دادند.

به گزارش بازار، ساسان شاه ویسی درباره علت کاهش ۳۲ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا افزود: این اتفاق صرفاً ناشی از اتفاقات درون سرزمینی نیست بلکه بیماری کرونا ظرفیتی را ایجاد کرد که کارکردهای تولید، سرمایه گذاری، به گردش درآوردن کسب کارهای خرد و سرمایه گذاری‌های مالی را در اقتصاد آمریکا دچار چالش کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا با اقتصادهای بزرگی مانند چین، اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک هم پیوند دارد و ظرفیت‌های مختلفی را به اشتراک گذاشته است، ادامه داد: کرونا این پیوند را دچار چالش کرد و جریان سرمایه گذاری مؤثر در اقتصاد آمریکا دچار از دست رفتگی شده است و نرخی که برای آن پیش بینی می‌کنند حدود ۵۴ درصد اقتصاد جهانی است یعنی تجارت جهانی دچار چالش شده است و قطعاً آن کشوری که سهم بزرگتری از این تجارت دارد بیشتر متضرر می‌شود.

شاه ویسی با بیان اینکه اینکه گزارش فعلی اقتصاد آمریکا مربوط به دو ماه پیش است، افزود: اقتصاد آمریکا در فصل نخست سال میلادی، حدود ۳۶ میلیون بیکار داشت که این رقم در فصل دوم، حدود ۴۶ میلیون و در فصل سوم در پایان ماه دوم حدود ۵۳ میلیون بود که اگر این چند روز ماه جدید میلادی را هم محاسبه کنیم اکنون حدود ۵۸ میلیون آمریکایی، شغل پایدار و یا ناپایدار خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: اگر همین روند تا پایان سال میلادی ادامه یابد، یک سوم از ارزش اقتصاد ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا از دست می‌رود.

این کارشناس مسائل اقتصاد بین الملل گفت: در شش ماه گذشته، دلار حدود ۲۸ درصد از ارزش بین المللی خود را در برابر اونس طلا از دست داده است.

شاه ویسی افزود: در چهار سال گذشته دوران ریاست جمهوری ترامپ، نسبت حقوق یک فرد آمریکایی افزایش نیافته و این موضوع، بازار مصرفی آمریکا را به شدت ضعیف کرده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد آمریکا با توجه به این مسائل، تا پایان سال میلادی از بحران اقتصادی و رکود خارج نمی‌شود.

کد خبر: ۳۸٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha