۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
جایگاه ویژه آجیل آسیایی در سبد خانوارهای اروپایی
گرایش به تنقلات سالم؛ موتور محرکه آجیل پاپ کورن دوم

جایگاه ویژه آجیل آسیایی در سبد خانوارهای اروپایی

بازار جهانی آجیل ماکانا که منشا آن در کشورهای آسیایی است به سرعت در حال رشد است که عمدتا به دلیل اینکه منبع غنی فیبر، فیبر، آهن و کربوهیدرات ها است مورد توجه کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی قرار گرفته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: امروزه تقاضا برای میان وعده های سالم در سراسر جهان  بطور گسترده ای در حال افزایش است. به این ترتیب پیش بینی می شود بازار جهانی آجیل ماکانا تا پایان سال ۲۰۲۷ به بیش از ۶۸ هزار و ۴۳۳ تن برسد و رشد مرکب سالانه این محصول از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ به میزان ۸.۵٪ باشد.

بر اساس این گزارش، آجیل ماکانا به دلیل اینکه منبع خوبی از فیبر، آهن، کربوهیدرات ها، فسفر، منیزیم، پروتئین، روی و پتاسیم است، به عنوان یک میان وعده سالم و محبوب در جهان مطرح شده است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه سطح آگاهی مردم نسبت به سلامت و بهداشت مواد غذایی مصرفی و همچنین آگاهی شان در مورد عادات غذایی در طی چند سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است، بنابراین مصرف کنندگان در سطح جهان برای تأمین نیاز فزاینده تنقلات سالم خود آجیل های سالم و پرخاصیتی همچون آجیل ماکانا  را در سبد غذایی خود قرار داده اند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان صنایع غذایی، آجیل ماکانا منبع غنی از پروتئین، غلات سبوس دار و فیبر است، به همین دلیل  این آجیل در اغلب موراد به عنوان یک میان وعده مغذی مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد.

میان وعده هایی که به طور خاص به دلیل مزایای سلامتی آنها به بازار عرضه می شوند از رشد بالاتری در بازار برخوردار هستند

جالب است بدانید طبق یک مطالعه مستقل، میان وعده هایی که به طور خاص به دلیل مزایای سلامتی آنها به بازار عرضه می شوند از رشد بالاتری در بازار برخوردار هستند. زیرا مصرف کنندگان به دنبال تنقلات طبیعی، تازه و سالم در بازار هستند. بنابراین، تخمین زده می شود که بازار آجیل ماکانا رشد قابل توجهی را در بازار جهانی طی دوره پیش بینی به ثبت برساند.

ایحاد فرصت های ویژه با رشد آجیل ماکانای بو داده شده
افزایش سریع نرخ شهرنشینی و رشد سرانه درآمد مصرف کنندگان باعث شده هزینه های آنها برای تهیه محصولات غذایی سالم و مغذی افزایش یابد و در این میان آجیل ماکانای بو داده از محبوب ترین محصولات غذایی موجود در بازار است به طوری که این آجیل «پاپ کورن دوم» نیز نامیده می شود.

از سوی دیگر تمایل روزافزون مصرف کنندگان به آجیل بو داده و طعم دار ماکانا در بازار قطعا باعث افزایش تقاضا برای این آجیل خاص می شود. به این ترتیب و در راستای برطرف ساختن نیاز بازار، چندین برند آجیل و خشکبار، آجیل طعم دار و بسته بندی شده ماکانا به بازار عرضه کرده اند و در پی آن در خصوص خواص بهداشتی و سلامت این محصول تبلیغات گسترده ای انجام داده اند.

جالب است بدانید طبق یک مطالعه، ۵۰ گرم آجیل خشک و بو داده ماکانا، حاوی بیش از ۱۸۰ کالری است و هیچ چربی اضافی دیگر در آن وجود ندارد!

علاوه بر این، با توجه به افزایش تنوع طعم دهنده های موجود در آجیل بو داده ماکانا، پیش بینی می شود بازار به زودی شاهد افزایش تقاضا برای این آجیل باشد.

هند صادر کننده اصلی آجیل ماکانا به بازارهای جهانی است
در این گزارش آمده است که آجیل ماکانا از کشت نیلوفر آبی گرفته می شود و گیاه گل دهنده نیلوفر آبی بومی آسیا است. به طوری که شاخه های اصلی تولید این آجیل خاص در کشورهای هند، ژاپن، کره جنوبی و روسیه واقع شده اند  و در این میان کشور هند بازار اصلی و صادر کننده اصلی آجیل ماکانا در بازار جهانی است. به همین دلیل انتظار می رود این کشور قطبی قدرتمند در حوزه ماکانا باشد و همین امر موجب انگیزه بیشتر کشاورزان و همچنین بخش دولتی برای سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

آجیل ماکانای بو داده از محبوب ترین محصولات غذایی موجود در بازار است به طوری که این آجیل «پاپ کورن دوم» نیز نامیده می شود

این در حالی است که کارشناسان بازارهای جهانی پیش بینی کرده اند که کشورهای آمریکای شمالی و اروپا تقاضای رو به رشدی برای واردات این آجیل خاص در کشورهای آسیایی داشته باشند که تقاضای فزاینده برای محصولات غذایی مغذی و میان وعده های سالم در این مناطق از مهمترین محرک های رشد بازار آجیل ماکانا است.

از سوی دیگر گسترش اینترنت در مناطق مختلف، گسترش تجارت الکترونیکی وافزایش بسترهای فروش آنلاین باعث افزایش تقاضا برای آجیل ماکانا می شود.

همچنین در دسترس بودن بهتر مشخصات و جزئیات تولید محصولات و سایر اطلاعات مرتبط با منشاء محصول، منجر به شفافیت محصول برتر در بازار آجیل ماکانا شده است، بنابراین این عوامل نیز از رشد بازار جهانی حمایت می کند.

علاوه بر این، قیمت گذاری رقابتی، همراه با چندین پیشنهاد تخفیف و کوپن و همچنین طرح های ارائه شده توسط سیستم عامل های آنلاین در هنگام خرید محصول، رشد اقتصادی بازار را برای دوره پیش بینی شده یعنی تا سال ۲۰۲۷ افزایش می دهد.

در پایان این گزارش آمده است که با وجود تجارت الکترونیکی و فروش آنلاین در حال رشد، انتظار می رود که بازار خرده فروشی آفلاین سهم برتر در بازار جهانی آجیل ماکانا را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۳۸٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha