۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید خودرو سبک در ۷ سال گذشته

افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید خودرو سبک در ۷ سال گذشته

خلاصه دستاوردهای شاخص ۷ ساله دولت در حوزه صنعت و معدن اعلام شد که بر این مبنا افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید خودرو سبک و ۶۲.۸ درصدی تولید فولاد خام در این مدت ثبت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در دولت یازدهم و سه ساله دولت دوازدهم همچنین افزایش ۶۴.۴ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ و افزایش ۳۳.۷ درصدی تولید کاتد مس ثبت شده است.

همچنین در این گزارش و در هفت ساله دولت تدبیر و امید در مقایسه با گذشته افزایش تولید پتروشیمی ۳۴.۲ درصد اعلام شده است.

افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید خودرو سواری
تولید انواع خودرو سبک شامل سواری و وانت در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۲ معادل ۱۳.۱ درصد افزایش داشته است؛ تولید خودرو سبک در این مدت از ۷۲۹ هزار و ۵۰۰ در سال ۹۲ به ۸۲۴ ۱۸۰۰ دستگاه در سال ۹۸ رسیده است.

افزایش ۶۲.۸ درصدی تولید فولاد خام
تولید فولاد خام از ۱۵.۵ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۵.۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده که معادل ۶۸.۸ درصد افزایش را ثبت نموده است.

افزایش ۶۴.۴ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ
تولید کنسانتره زغال سنگ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ معادل ۶۴.۴ درصد افزایش داشته است و از ۹۲۱ هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۲ به یک میلیون ۵۱۵ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۹۸ رسیده است.

افزایش ۳۳.۷ درصدی تولید کاتد مس
تولید کاتد مس در کشور از ۱۸۸ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۹۲ به ۲۵۲ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۹۸ رسیده است که معادل ۳۳.۷ افزایش تولید این محصول می باشد.

افزایش ۳۴.۲ درصدی تولید پتروشیمی
تولید محصولات پتروشیمی در کشور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ معادل ۳۴.۲ درصد افزایش داشته است و از ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۳۸٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha