۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
نوسازی ۲ هزار ناوگان ریلی به شرط حمایت بانک‌ها
مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد

نوسازی ۲ هزار ناوگان ریلی به شرط حمایت بانک‌ها

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از نوسازی دو هزار ناوگان ریلی تا پایان سال به شرط حمایت بانک‌ها خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید رسولی با بیان اینکه از ابتدای سال، ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی جدید به شبکه ریلی پیوسته است گفت: در صورت تامین مالی و نقدینگی مورد نیاز توسط شبکه بانکی، تا پایان امسال این تعداد به دو هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال در چهار مرحله، ۲۵۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل لکوموتیو و واگن خودکششی، واگن باری و مسافری جدید به شبکه ریلی کشور پیوسته است افزود: تا چند روز آینده نیز، ۷۰ دستگاه واگن جدید با ۷۳ میلیارد تومان اعتبار به شبکه ریلی خواهد پیوست.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سال گذشته در سال رونق تولید موفق به ساخت و نوسازی و الحاق ۷۷۸ دستگاه واگن باری، ریلی، خودکششی و مسافری شدیم و امسال بنابر دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است بیش از دو هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه افزوده شود که برای ساخت این تعداد، هم سفارش و هم تعهد سازنده و خریدار وجود دارد و اگر نقدینگی مورد نیاز تامین شود، رسیدن به این هدف امکان پذیر است.

وی همچنین اعتبار ساخت ناوگان جدید از ابتدای امسال تاکنون را ۵۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت همکاری نظام بانکی و سازمان برنامه و بودجه رسیدن به اهداف برنامه نوسازی ناوگان عملی است و جا دارد بابت همراهی‌های شبکه بانکی و سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها با راه آهن در توسعه ناوگان، از آن‌ها تشکر کنم.

کد خبر: ۳۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha