۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
نیروگاه سیکل ترکیبی هریس طی هفته دفاع مقدس افتتاح می شود
توسط رئیس جمهور

نیروگاه سیکل ترکیبی هریس طی هفته دفاع مقدس افتتاح می شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی هریس طی هفته دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی امروز در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد در خصوص مهمترین پروژه های در دست اجرای استان گفت: سدکلقان چای یکی از مهمترین پروژه های استان است که در هفته دفاع مقدس توسط رئیس جمهور و به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح می شود.

وی ابراز داشت: سد کلقان‌چای یک سد خاکی با هسته رسی بوده که حجم آب تنظیمی این سد، ۲۲ میلیون مترمکعب و حجم آب ورودی رودخانه کلقان به آن، ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه این سد به سفارش شرکت آب منطقه‌ای استان و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا شده است، ادامه داد: آب ذخیره‌شده در پشت این سد، برای تأمین آب شرب و آب مورد نیاز در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سد کلقان‌چای یکی از پروژه‌های زیربنایی استان است که ساخت آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده، گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن اعتبار هزینه شده است. با بهره‌برداری از این سد، ۲۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره‌سازی آب در استان افزوده می‌شود.

پورمحمدی سپس در خصوص دیگر پروژه مهم استان نیز گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی هریس دیگر پروژه مهم استانی است که طی هفته دفاع مقدس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

گفتنی است عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی از اواخر سال ۹۵ آغاز شده و مرداد ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور بخش گاز و فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۳۱۰ مگاوات به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت اشتغال زایی این نیروگاه در زمان اجرای طرح یک هزار نفر به طور مستقیم و سه هزار نفر به طور غیر مستقیم است و در زمان بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار خواهند بود.

فاز دوم این نیروگاه به گفته استاندار آذربایجان شرقی طی هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۳۸٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha