۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
معرفی مهدهای کودک به عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

معرفی مهدهای کودک به عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

مسعودی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از معرفی مهدهای کودک به عنوان مشاغل آسیب‌دیده برای دریافت تسهیلات کمکی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حبیب الله مسعودی فرید گفت: یکی از نگرانی‌ها شیوع کرونا در مراکز زیر مجموعه بهزیستی بود. همچنین مددجویانی وجود دارند که در ایام کرونا نیز حتما خدمت دریافت می‌کردند و در کنار آن‌ها مهدهای کودک قرار دارند که در ایام کرونا فعالیت آن‌ها تعطیل شد.

وی به جلسه سازمان بهزیستی با کانون مهدهای کودک در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در این زمینه دو جنبه مهم وجود دارد؛ حفظ سلامت کودکان مهم‌ترین مسئله برای سازمان بهزیستی بود هر چند در ابتدا گفته می‌شد کودکان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند. مسئله بعدی که برای سازمان اهمیت زیادی داشته و دارد، توجه به سنین پیش از دبستان است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بسیاری از کشورها بیش از دو یا سه درصد تولید ناخالص داخلی خود را برای رشد و تکامل همه جانبه کودکان هزینه می‌کنند گفت: در برنامه ششم توسعه ملی از طرف سازمان بهزیستی پیشنهاد شد حداقل یک درصد از تولید ناخالص ملی منابع را برای کودکان پیش دبستانی اختصاص دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید به مهدهای کودک و پیش دبستانی صرفاً به عنوان محلی برای نگهداری کودک توجه شود افزود: قصد داریم مهدهای کودک را به عنوان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کمیته اقتصادی ذیل ستاد ملی کرونا مصوب کنیم تا برنامه‌های حمایتی از این کسب و کارها از جمله وام‌های کم بهره به مهدهای کودک نیز اختصاص یابد.

مسعودی فرید با اشاره به چالش‌هایی که برای حمایت از مهدهای کودک وجود دارد، از تعطیلی برخی از مهدها خبر داد و گفت: به دلیل بروز چنین مشکلاتی، جلسه‌ای با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا بتوانیم از مهدهای کودک حمایت کنیم.

وی به حمایت‌های بهزیستی از مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم مالکین مهدهای کودک را تحت عنوان پویش همدلی، تشویق کنیم تا از بخشی از اجاره خود بگذرند و اهمیت این موضوع از آن جهت است که بخش زیادی از مهدهای کودک اجاره‌ای هستند و مشکلاتی که سایر مستاجرین دارند، مهدهای کودک نیز دارند به علاوه اینکه به سادگی نیز نمی‌توانند مکان خود را تغییر دهند و مناسب‌سازی‌هایی که باید انجام دهند ممکن است ده‌ها میلیون تومان هزینه داشته باشد.

وی به تعطیلی مهدهای کودک به دلیل ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تلاش زیادی از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است تا مهدهای کودک در مناطقی که سفید است باز شوند و قرار شده است در شهرهایی که قرمز هستند، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت و در شهرهای سفید تا زرد تا ۵۰ درصد ظرفیت حضور داشته باشند. البته در حال حاضر در فصلی قرار داریم که کمترین بچه در مهدهای کودک حضور دارند.

کد خبر: ۳۸٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha