۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
خودتحریمی دولت مردان، بلای جان تولید ملی است
نائب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه:

خودتحریمی دولت مردان، بلای جان تولید ملی است

میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه بابیان اینکه خودتحریمی حداقل در سال انتهایی دولت باید کنار گذاشته شود، افزود: این موانع در دست دولت مردان است و نمی‌دانم چرا قادر به رفع آن نیستند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص تولید بعنوان کلید راهگشای بسیاری مشکلات کشور اظهار کرد: اشتغال با تولید شکل می‌گیرد و مقابله با تورم و رونق اقتصادی و تقویت ارزش پول ملی بر اساس تولید است.

وی افزود: رهبری در سال آخر دولت بر این مهم تاکید می‌کنند و همه مشکلات تولید را مبتنی بر خارج کشور نمی‌دانند؛ بلکه برخی موانع داخلی است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: این موانع در دست دولت مردان است و نمی‌دانم چرا قادر به رفع این موانع نیستند.

وی با بیان اینکه خودتحریمی حداقل در سال انتهایی دولت باید کنار گذاشته شود، افزود: یکی از این خودتحریمی‌ها گمرکات هستند؛ بسیاری از مواد اولیه در گمرک مانده است و سیاست‌های بانک مرکزی هم یکی از موانع است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با انتقاد از بخشنامه‌زایی روزانه بانک مرکزی برای صادرکنندگان، اظهار کرد: تا چندی پیش می‌گفتند صد در صد ارز صادرکنندگان می‌تواند در خدمت واردات قرار گیرد و بعد آن را در راستای درصدهای ۷۰ به ۳۰ سیاست‌گذاری کردند و اخیرا بخشنامه‌ای دیگر دادند که از خردادماه فعال است که نشان می‌دهد ۷۰درصد ارز باید به دولت بازگردانده شود و ۳۰درصد برای واردات مصرف گردد.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه به زعم تولیدکنندگان ۳۰ درصد ارز حاصل از صادرات، تامین مواد اولیه را پوشش نمی‌دهد، گفت: برخی صادرکنندگان دیگر میلی به این کار ندارند چراکه دولت رفع تعهد آن‌ها را ناظر بر بازگشت ارز به قیمت نیمایی می‌داند که به ضرر تولید کننده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با انتقاد از تصمیم‌گیری بی ضابطه دولت گفت: شورای گفتگوی اقتصادی برای این مسئله شکل گرفت که حرف تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شنیده شود و تاکید رهبری بر اینست که موانع داخلی برسر تولید را برداریم تا جهش تولید در سال جاری محقق شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این یکسال باقی مانده عمر دولت اتفاق جدی و خاصی در راستای جهش تولید می‌افتد یا خیر، خاطرنشان کرد: یکسال هم مدت زمان کمی نیست بگونه‌ای که زمان صدارت امیرکبیر سه سال بود ولی ببینید چه کارهایی در کشور انجام داد. این دولت هم ۷ سال تجربه دارد هرچند به بسیاری از شعارها نتوانسته عمل کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تاکید کرد که اکنون دولت در سال اول خود به سر نمی‌برد که بخواهد شعاری عمل کند. دولت می‌تواند برای یکسال تصمیمات درستی بگیرد و حتی رهبری فرمودند کارهای اساسی را انجام دهید؛ هرچند ثمره آن در دولت بعدی ظاهر شود.

کد خبر: ۳۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha