۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
تلاش  چین در بازگشت سفرهای داخلی به حالت عادی
رونق بازار گردشگری داخلی سرزمین اژدهای سرخ؛

تلاش چین در بازگشت سفرهای داخلی به حالت عادی

طبق اعلام یک شرکت ارائه دهنده اطلاعات جهانی سفر، وضعیت و تعداد پروازهای داخلی چین درحالی که هم اکنون رزروها در بازه زمانی نیمه ماه جاری تا اواخر آن به ۹۸ درصد رسیده است، تا ابتدای ماه آینده باید کاملاً بهبود یابد.

تهمینه غمخوار؛ بازار: بر اساس گزارش بی بی سی نیوز، با وجود آن که کشور چین در مهار ویروس کرونا با قوانین سخت قرنطینه ای خود و تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات، از قله شیوع این بیماری عبور کرد و با سازماندهی نیروهای اجتماعی خود در مدتی کوتاه مشکلات پیش روی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت، اما بسیاری از صنایع آن از جمله صنعت گردشگری که قرار است در آینده یکی از اصلی ترین محرکه های اقتصادی این کشور در نظر گرفته شود،  هنوز آن طور که باید و شاید سرپا نشده است.  

بر اساس برنامه پنج ساله دولت،  میزان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده در جهت رشد این صنعت تا سال ۲۰۲۰ برابر دو هزار میلیارد یوان برآورد شده و  ۱۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از همین صنعت تامین می شود در حالی که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش های گردشگری معادل ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری به صنعت هواپیمایی این کشور آسیب رساند و میزان سفرهای هوایی در این مدت به میزان  ۵۳.۹ درصد در مقایسه با دوره مشابه کاهش یافت.

تازه در اواخر ماه گذشته بود که امکان سفرهای داخلی بین استان ها برقرار شد،  بلیط هواپیماها و پکیج تورهای هوایی به فروش رسید و رزرو هتل ها آغاز گردید زیرا مقامات زیربط در بازگشایی این صنعت بسیار محتاطانه عمل کرده و تمرکز خود را تنها بر روی مسافرت های کوتاه آخر هفته قرار دادند.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش های گردشگری معادل ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سه ماهه اول سال جاری به صنعت هواپیمایی چین آسیب رساند و میزان سفرهای هوایی در این مدت ۵۳.۹ درصد در مقایسه با دوره مشابه کاهش یافت 

بر همین اساس، یک شرکت ارائه دهنده اطلاعات و داده های جهانی سفر در روز گذشته اعلام کرد که وضعیت و تعداد پروازهای داخلی چین تا ابتدای ماه آینده باید کاملاً بهبود یابد و گام هایی جدی در جهت احیا این صنعت به خصوص در بخش داخلی برداشته شود،  زیرا گردشگری داخلی در چین از جمله بزرگترین صنایع در بین گردشگری بین المللی بوده که این کشور می تواند با بهینه سازی این صنعت از طریق ارائه بسته های مسافرتی با قیمتهای مناسب منجر به افزایش و رشد درآمد گردشگری خود شود.

در ماه جاری، میزان پروازهای داخلی در فرودگاه های چین طبق آمار ارائه شده از شرکت ForwardKeys (یکی از شرکتهای برجسته جهان در زمینه تحلیل سفر) به ۸۶ درصد نسبت به سطح سال ۲۰۱۹ رسید.

البته پیش بینی این شرکت در صنعت هوایی که مدام در حال تعدیل و اخراج کارمندان خود و متحمل شدن خسارات گسترده ای می باشد، امیدواری درخشانی را برای بازگشت این صنعت نشان می دهد.

در اواسط ماه فوریه، اکثر پروازها در داخل چین لغو شد، زیرا اقدامات لازم و محدودیتهای رفت و آمد برای کنترل و مهار شیوع این ویروس در حال انجام بود. پس از آن، با کاهش موارد ابتلا، امکان پروازهای بیشتری برقرار شد به طوری که هم اکنون رزروها در بازه زمانی نیمه ماه جاری تا اواخر آن به ۹۸ درصد رسیده است.

با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا،  امکان پروازهای بیشتری در چین برقرار شد به طوری که هم اکنون رزروها در بازه زمانی نیمه ماه آگوست تا اواخر آن به ۹۸ درصد رسیده است 

شرکت ForwardKeys در گزارشی نوشت:  هم اکنون لحظه بسیار مهمی است زیرا این نخستین بار است که از زمان آغاز شیوع این بیماری،  بخش عمده ای از بازار حمل و نقل هوایی در بخشهایی از جهان به سطح قبل از این همه گیری رسیده است.

پیش بینی این شرکت این است که وضعیت پروازهای داخلی چین تا اوایل ماه سپتامبر طبق عوامل مختلفی از جمله کنترل این پاندمی و تدوام استفاده از تبلیغات تهاجمی قیمت بهبود یابد.

بر اساس گزارش روزنامه چاینا دیلی، چین گزینه گردشگری داخلی را در برنامه ترویج گردشگری خود فعال کرده به طوری که بسیاری از شرکتهای هواپیمایی  بسته هایی را در قالب پکیج پروازهای نامحدود برای تعطیلات آخر هفته یا سفرهای کوتاه با قیمت مناسب برای جلب مسافرین خود و کمک به افزایش تعداد سفرها و حمایت از فعالان صنعت گردشگری به همراه داشته اند که برخی از این تبلیغات برای جلب دانشجویان نیز صورت می گیرد.

مجله FlightGlobal: مزیت گردشگری چین این است که این کشور دارای مناطق داخلی زیادی می باشد و از بازار گردشگری داخلی قوی برخوردار است که می تواند تا حدودی تاثیرات منفی این پاندمی را بر صنعت هوایی کاهش دهد

استفاده از تبلیغات در جهت تشویق و ترغیب مسافرین با اجرای دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه جدی موجب شده تا سفر به یکی از بهترین مناطق ساحلی کشور از جمله ساینا که به عنوان کانون تعطیلات در دریای جنوبی چین شناخته می شود،  از طریق یک سیاست گذاری جدید بدون مالیات بهبودی جدی را در پی داشته باشد، اما سوال مهمی که شرکت ForwardKeys در گزارش خود مطرح کرده این است که آیا این صنعت باز هم به تخفیف های سنگین در جهت رسیدن به این بهبودی نیازمند است یا خیر؟

 اشاعه تجربیات فرهنگی، ارائه خلاقانه اطلاعات و برنامه ریزی بلند مدت و پایدار برای آینده از جمله عوامل موثر در جذب حداکثری گردشگران داخلی می باشد.

آلفرد چوئا در مجله FlightGlobal اضافه کرد: مزیت گردشگری چین این است که این کشور دارای مناطق داخلی زیادی می باشد و از بازار گردشگری داخلی قوی برخوردار است که می تواند تا حدودی تاثیرات منفی این پاندمی را بر صنعت هوایی کاهش دهد.

با این حال، سفر چینی ها به پکن هنوز برابر ۲۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ می باشد که تا اوایل ماه ژوئن به عنوان دومین شهر شیوع کرونا از بازدید گردشگران داخلی عقب مانده است.

سفر چینی ها به پکن هنوز برابر ۲۴.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ می باشد که تا اوایل ماه ژوئن به عنوان دومین شهر شیوع کرونا از بازدید گردشگران داخلی عقب مانده است

چین مسافران بین المللی را فراموش نمی کند

بهبود سفرهای هوایی داخلی در چین یکی از پیشرفتهای مثبت در نگرشی غیرقابل پیش بینی برای صنعت هواپیمایی است، اما انتظار نمی رود که پروازهای بین المللی به این زودی ها و طی سالهای کوتاه به طور کامل بهبود یابد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، یک گروه صنعت جهانی، هشدار داده  که تعداد مسافران بین المللی چین تا سال ۲۰۲۴، یک سال دیرتر از آنچه پیش بینی شده بود، به سطح پیش از شیوع ویروس برنمی گردند.

گفته می شود که بهبود تعداد مسافرت های کوتاه مدت سریعتر از سفرهای طولانی مدت اتفاق می افتد، زیرا حباب های سفر بین کشورها برقرار است.

از این رو چین به دنبال آن است تا مسافران را به سوی مناطقی که زیاد مورد علاقه گردشگران خارجی نمی باشد، جذب کند و انتظارات مسافران خارجی را در این مناطق فراهم نماید.

بی بی سی نیوز همچنین در گزارش خود نوشت: ازجمله اهداف در نظر گرفته شده سال ۲۰۲۰ برای جذب گردشگران خارجی در چین رشد پایدار، ایمنی، تنوع و تبادل بین المللی ایده ها و روش ها می باشد به طوری که با نو آوری و بین المللی سازی، برخی از شهرهای این کشور در بازگشایی صنعت گردشگری پیشرو شوند و از طرفی کشورهای دیگر از این اصول معقول پیروی نمایند.

آلفرد چوئا همچنین معتقد است که حداقل برای ماههای باقی مانده سال، من فکر می کنم که ما دو الگوی کاملاً واضح را شاهد خواهیم بود: بخش گردشگری داخلی بسیار سریع بهبود می یابد در حالی که گزینه گردشگری بین المللی هنوز هم بسیار ضعیف است و رشد کندی را خواهد داشت.

کد خبر: ۳۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha