۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
تدابیر جدید وزارت راه و شهرسازی، سبب بهبود کیفیت ساخت و ساز می شود
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

تدابیر جدید وزارت راه و شهرسازی، سبب بهبود کیفیت ساخت و ساز می شود

شکرچی‌زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از همکاری ۱۰۰ درصدی مرکز تحقیقات با شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان در معاونت مسکن و ساختمان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که با حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحبنظران این عرصه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه امکانات مرکز تحقیقات از جمله نیروی انسانی و سایر امکانات از جمله آزمایشگاه‌های تخصصی همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، گفت: از سال ۹۲ تا تدبیر وزیر وقت وزارت راه و شهرسازی تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به مرکز تحقیقات سپرده شد و اکنون نیز تدوین این مقررات با تدبیر آقای اسلامی به معاونت مسکن و ساختمان واگذار شده است که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این خصوص مجری، تدابیر وزیر راه و شهرسازی و سیاست‌های کلان وزارتخانه است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: از ۲۲ مبحثی که در مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود دارد تدوین مباحث یک و دو را وزارت راه و شهرسازی برعهده گرفت و از بین مباحث ۳ تا ۲۲ که جمعا ۲۰ مبحث هستند تدوین آن‌ها به اتمام رسید و در خصوص دو مبحث اقدامات لازم انجام گرفته و در شرف تصویب قرار داد و سه مبحث دیگر نیز در حال انجام است که پیشرفت ۵ مبحثی که در حال انجام است حدود ۹۵ درصد است.

شکرچی‌زاده ضمن اظهار امیدواری از اینکه، تدابیر جدید وزارت راه و شهرسازی، سبب بهبود کیفیت ساخت و ساز در کشور شود، توضیح داد: بر اساس اراده‌ای که هم اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و تشکیل شورای تدوین، مقرر شده تا تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به ستاد وزارتخانه و با ریاست معاونت مسکن و ساختمان انجام شود. ما هم در مرکز تحقیقات از آنجاییکه مجری منویات وزارت راه و شهرسازی هستیم از این فرمان تبعیت خواهیم کرد. تاکنون نیز عمدتا شورای تدوین مرکز تحقیقات، مجری منویات وزارت راه و شهرسازی بود.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های مناسب و تخصصی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود دارد که این ظرفیت‌ها در اساسنامه مرکز تحقیقات نیز پیش بینی شده است و با تدابیری که وزیر راه و شهرسازی و مجموعه معاونت مسکن و ساختمان دارند، امید است تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ظرفیت نیروی انسانی متخصص مرکز تحقیقات، آزمایشگاه‌های تخصصی و امکاناتی که برای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان است همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و قاعدتا به نحو هوشمندانه‌ای از آن استفاده خواهد شد.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: اعلام آمادگی می‌کنم که این ظرفیت‌ها را در خدمت تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۳۸٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha