۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
 مساحت گلخانه‌های گیلان به ۷۰ هکتار افزایش می‌یابد
استاندار گیلان:

مساحت گلخانه‌های گیلان به ۷۰ هکتار افزایش می‌یابد

لنگرود- استاندار گیلان گفت: مساحت گلخانه ای استان امسال به ۷۰ هکتار افزایش می یابد و این امر در جهش تولید و اشتغال موثر خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت در لنگرود با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی و گل و گیاه از طریق بنادر گیلان گفت: لازم است با افزایش فعالیت ها و پیگیری های مستمر، مساحت گلخانه های استان تا پایان امسال به ۷۰ هکتار برسد که تحقق این امر ، جهش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

 وی با بیان اینکه ۱۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی هفته دولت در لنگرود به بهره برداری رسیده ،  افزود: برای اجرای این طرح ها افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 استاندار گیلان خاطرنشان کرد: به سبب ظرفیت‌های متعدد شهرستان لنگرود در عرصه های مختلف از جمله تولیدی ،صنعتی ،گردشگری و نیز خدمات می توان با افزایش فعالیت‌ها و اقدامات فناورانه و همچنین استفاده از فناوری های به‌روز در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، ضمن تثبیت و توسعه اشتغال؛ ظرفیت حداکثری در بخش تولید را رقم زد. 

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در استان، توسعه کشت گلخانه‌ای بوده که افتتاح امروز چند گلخانه در لنگرود نمونه ای ارزشمند از تحقق این مهم است.

 وی بیان داشت: به یقین با افزایش فعالیت ها و مدیریت و پیگیری جهاد کشاورزی استان می‌توان مساحت گلخانه های استان را تا پایان امسال به ۷۰ هکتار رساند که تحقق این امر ، جهش تولید و اشتغال را به دنبال دارد .

 زارع به ظرفیت های استان برای صادرات محصولات کشاورزی و گل و گیاه از طریق بنادر گیلان به کشورهای همسایه شمالی و عرضه آن در بازارهای مصرف نیز اشاره و اضافه کرد: با تمرکز و توجه به این پتانسیل مهم ، می توان ضمن تامین ارزش افزوده برای کشاورزان، ارزآوری مطلوبی را برای کشور به ارمغان آوریم.

 در هفته دولت سال جاری یک هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید؛ این میزان اعتبار نسبت به سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.  از مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت امسال یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است‌.

کد خبر: ۳۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha