۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
خراسان رضوی مقام نخست اقتصاد مقاومتی را دارد

خراسان رضوی مقام نخست اقتصاد مقاومتی را دارد

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ما از نظر ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت وگو در کشور اول و در تنظیم بازار دومین و از نظر ستاد تسهیل جزو سه استان برتر کشور هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علی رسولیان به تشریح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و یادآور شد: این مدل پروژه محور نیست و بر محور توانمندسازی مردم روستایی استوار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی به عنوان دومین استان پس از کرمان اشاره و تصریح کرد: خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم شد و ۲۴۰ معین اقتصادی در این مناطق مشغول به کار هستند.

رسولیان از حضور همه نهادهای کشوری و بنگاه‌های استانی بخش عمومی و خصوصی در استان خبر داد و افزود: بنیاد مسکن نیز به عنوان جدیدترین معین، توانمندسازی شهرستان باخرز را به عهده گرفت.
وی از افتتاح برخی پروژه‌های اقتصادی از جمله در خواف، سرخس و مشهد در هفته دولت خبر داد و یادآور شد: در سال جاری پروژه‌های دارویی و پزشکی و از طرفی پروژه‌های آی تی و دانش بنیان مختلفی نیز در سطح استان کلید خوردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از امضای ۱۲۷۶ تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصادی استان تاکنون گفت و تصریح کرد: همه ارکان حاکمیت در استان از جمله فرمانداران، ائمه جمعه، رؤسای دادگستری و نمایندگان مجلس این تفاهم‌نامه‌ها را امضا کرده‌اند.

رسولیان حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این تفاهم‌نامه‌ها را ۲۳۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۲۳۰ پروژه با سرمایه ۱۱۵۶۷ میلیارد تومان تاکنون پیشرفت صد درصدی داشتند و ۱۲ هزار شغل بر اساس آن‌ها ایجاد شده است.

وی از شکل‌گیری ستاد تدابیر ویژه در استان نیز یاد کرد و افزود: پروژه‌هایی نظیر پدیده، مؤسسات مالی اعتباری و گازرسانی برخی از روستاها بر اساس مصوبات این ستاد حل و فصل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم چنین از تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد استان گفت و خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد اقتصاد خراسان رضوی وابسته به خدمات گردشگری ۳۲ میلیون زائر سالیانه بود که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دید.

رسولیان بر جایگزین کردن کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی تأکید کرد و گفت: ما به دنبال توسعه و سرمایه‌گذاری هستیم و این مسیر را همچنان دنبال خواهیم کرد.

کد خبر: ۳۸٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha