۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
پالایشگاه تقطیر منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید
با حضور مشاور رییس جمهوری

پالایشگاه تقطیر منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید

تبریز- پالایشگاه تقطیر منطقه آزاد ارس با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، مدیرعامل منطقه آزاد ارس روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه این پالایشگاه با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع فرآورده های نفتی مانند بنزین و گازوئیل تحت استانداردهای روز دنیا راه اندازی شده است، گفت: این پالایشگاه در فاز اول بهره برداری سالانه ۹۰ هزار تن قیر بر پایه نفتی تولید می کند.

محسن نریمان، سرمایه ثابت هزینه شده برای این طرح در فاز اول را ۱۵۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح با سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ ماه به بهره بذداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش این طرح در فاز اول یک هزار و ۳۷۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: این طرح در زمینی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع و با زیربنای یک هزار و ۱۱۰ مترمربع احداث شده است.

نریمان، ادامه داد: میزان اشتغالزایی مستقیم این طرح ۵۰ نفر بوده و برای ۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مرتضی بانک، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یکروزه امروز خود به منطقه آزاد ارس شش طرح عمرانی و صنعتی به ارزش شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۲۵ نفر را افتتاح و از تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه دیدن کرد.

کد خبر: ۳۸٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha