۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
دلار ۲۰۰ تومان گرانتر شد/ افزایش ۵۰ هزار تومانی نرخ نیم سکه
در گفتگو با بازار عنوان شد

دلار ۲۰۰ تومان گرانتر شد/ افزایش ۵۰ هزار تومانی نرخ نیم سکه

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار باعث شد تا به رغم کاهش ۹ دلاری قیمت اونس در بازارهای جهانی نرخ انواع سکه و طلا در بازار ایران کاهش پیدا نکند.

ابراهیم محمد ولی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: امروز قیمت اونس در بازارهای جهانی به ۱۹۱۴دلار رسید که در مقایسه با روز گذشته کاهش ۹ دلاری را نشان می دهد.

وی افزود: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: امروز قیمت ربع سکه و سکه گرمی همانند روز گذشته به ترتیب سه میلیون تومان و یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

محمد ولی خاطرنشان کرد: امروز در میان انواع سکه ها فقط نرخ نیم سکه به دلیل بالارفتن تقاضا برای خرید این نوع سکه نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و نرخ هر قطعه نیم سکه به پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

این مسئول صنفی درباره قیمت طلا اظهار کرد: امروز هر مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تومان خرید و فروش می شود که نسبت به روز گذشته ۳۰ هزار تومان ارزانتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: امروز قیمت معامله هر گرم طلای خام ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۶ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با روز گذشته کاهش هفت هزار تومانی را نشان می دهد.

محمدولی با اشاره درباره دلیل عدم نزولی شدن قیمت طلا در بازار ایران برخلاف بازارهای جهانی گفت: قیمت طلا در بازار ایران بر مبنای  دو مولفه نرخ ارز و اونس تعیین می شود؛ با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی را تجربه کرده است بنابراین قیمت انواع سکه و طلا در بازار ایران برغم کاهش نرخ اونس ارزان نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: روز گذشته هر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش می شد که این رقم امروز به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های اعلام شده در این خبر بر مبنای ساعت تهیه و انتشار این مطلب است و با توجه به نوسانات بازار طلا و ارز این قیمت ها می تواند متغیر باشد.

کد خبر: ۳۸٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha