۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
بهره برداری از ۴۳۷ هکتار اراضی پرورش میگو در جاسک/ بزرگترین پروژه شیلاتی هرمزگان افتتاح شد
همزمان با پنجمین روز از هفته دولت

بهره برداری از ۴۳۷ هکتار اراضی پرورش میگو در جاسک/ بزرگترین پروژه شیلاتی هرمزگان افتتاح شد

هرمزگان- ۴۳۷ هکتار اراضی پرورش میگو با اعتباری بالغ بر ۶۵۵ میلیارد ریال در شهرستان جاسک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان، فرماندار شهرستان جاسک و جمعی از مسئولین استانی، ۴۳۷ هکتار از اراضی پروش میگو در جاسک (گزی میانی) به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۷ کلنگ زنی شده است و امروز شاهد بهره برداری آن هستیم، گفت: این پروژه که شاخص ترین پروژه هفته دولت سال جاری است کاملا با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون اخذ تسهیلات بانکی بوده است.

ایرج حیدری آبزی پروری را از استراتژی ها و مباحث مهم اقتصاد استان خواند و تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذران واقعی و توانمند بدون شک مورد توجه و تاکید استاندار و دولت است.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به سیاست های دولت و سازمان شیلات ایران مبنی بر حرکت از سمت صیادی به آبزی پروی گفت: پروژه پرورش میگو سایت گزی در همین راستا و با مشارکت صیادان و سرمایه گذاران بومی در قالب ۹ گروه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه شیلات همواره در حمایت از صیادان و سرمایه گذران بومی به خوبی حمایت می کند، گفت: این پروژه بالغ بر ۶۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که همه این میزان بدون دریافت تسهیلات و از  سرمایه بخش خصوصی است.

وی افزود: این طرح با همت به کار گرفته شده از سوی بخش خصوصی و با پشتیبانی شیلات استان و مجموعه جهاد کشاورزی در تسهیل اخذ مجوز و انجام اقدامات قانونی خوشبختانه در کمتر از دو سال  به بهره برداری رسیده و در حال حاضر شاهد تولید میگوی با کیفیت در این مزارع هستیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان اجرای این طرح را پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و همچنین سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و امید برابر با سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر مشارکت سرمایه گذاران و صیادان در آبزی پروری شیلات هرمزگان دانست و گفت: این سایت بدون شک نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد، درآمد زایی برای ساحل نشینان، رونق تولید و  کاهش فشار بر ذخایر آبزیان خلیج فارس خواهد داشت.

دریایی گفت: این پروژه با ۴۳۷ هکتار و تولید میگویی بالغ بر حدود هزار و ۵۰۰ تن در یک کراپ و ظرفیت تولید بیش از سه هزار تن در دو کراپ بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
 

کد خبر: ۳۸٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha