۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کلید ۷۸۵ واحد مسکن مهر گیلان دهه فجر تحویل داده می شود
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

کلید ۷۸۵ واحد مسکن مهر گیلان دهه فجر تحویل داده می شود

رشت - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به افتتاح ۲۳ پروژه راه و شهرسازی همزمان با دهه فجر گفت: ۷۸۵ واحد مسکن مهر در این مدت تحویل داده می شود.

به گزارش بازار، به نقل از راه و شهرسازی گیلان، ماکان پدرام با بیان اینکه بالغ بر۵۹۷ میلیاردو۴۹۴ میلیون ریال برای اجرای ۲۳ طرح راه و شهرسازی هزینه شده است، گفت: بهسازی و آسفالت ۳۰.۷ کیلومتر از راه های روستایی، احداث ۶ دستگاه پل ارتباطی در مناطق روستایی و بهره برداری از ۷۸۵ واحد مسکن مهر ازجمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به افتتاح۷۸۵ واحد مسکن مهر در استان گیلان گفت: این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر۵۴۹ میلیاردو۵۰۰ میلیون ریال درشهرهای رشت،آستارا، فومن وتالش به صورت تعاونی وسه جانبه به بهره برداری می رسد.

پدرام با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در گیلان خاطر نشان کرد: در استان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی و به طبع تنوع فرآورده های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریعتر، آسان‌تر و در عین حال ارزانتر فرآورده‌ها به بازار مصرف، یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مسئولان استان است، بطوری‌که طی سال‌های اخیر بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و از سطح میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.

وی شاخص آسفالت راه‌های روستایی گیلان را بالغ بر۵۶.۸ عنوان کرد و گفت: طول کل راه‌های روستایی استان گیلان ۹۲۴۸ کیلومتر است که از این میزان، پانصد و ۲۵۳ کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاثیر راه‌ها و جاده های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی به‌عنوان شریان‌های حیاتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌جانبه به ویژه توسعه اقتصادی و مراودات تجاری و ... دارند و این موضوع به ‌ویژه در استان گیلان به ‌عنوان استانی توریست‌پذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

کد خبر: ۳٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha