۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
لزوم اخذ مالیات از اراضی رها شده در کلانشهرها
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم اخذ مالیات از اراضی رها شده در کلانشهرها

شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، با اشاره به ضرورت ساماندهی اراضی بلااستفاده در کلانشهرها، گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود شدید مسکن مواجه بوده و این مسئله موجب شده که قیمت مسکن افزایش چشمگیری داشته باشد، حال تنها راه کار برای مدیریت این بحران، تولید گسترده مسکن توسط بخش خصوصی و بخش دولتی است.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از الزامات اساسی برای تولید گسترده مسکن، تأمین زمین و اراضی است که متأسفانه دولت برای اجرای طرح های انبوه سازی با مشکل کمبود اراضی مواجه است، البته با دستور رئیس جمهور دستگاه های اجرایی مکلف به واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی شدند.

حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد
وی افزود: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.

لزوم اخذ مالیات از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها
شاوردیان بر لزوم اخذ مالیات از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها تأکید کرد و گفت: اجرای سیستم های مالیاتی برای ساماندهی بازار مسکن بسیار ضروری است و عملا از سوداگری و دلال بازی و وجود نگاه سرمایه ای به بازار جلوگیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید سیستم های مالیاتی و نظارتی را تقویت کند تا مالکان مجبور شوند اراضی و مساکن خود را در بازار عرضه کنند، قطعا ساماندهی اراضی بلااستفاده بخشی مشکل کمبود زمین را حل خواهد کرد.

کد خبر: ۳۸٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha